הוריה של קים הי"ד, רפאל וחווה לבנגרונד
הוריה של קים הי"ד, רפאל וחווה לבנגרונדצילום: יהודה חיים, פלאש 90

רפאל לבנגרונד, אביה של קים יחזקאל הי"ד שנרצחה בפיגוע בברקן, לא מקבל עדכונים ממערכת הביטחון על התקדמות המאמצים לאיתור המחבל הרוצח.

"אני לא בקשר עם אף אחד, אף אחד לא מתקשר, אף אחד לא מספר לנו מה קורה. בשבעה באו מהצבא, הבטיחו הבטחות, הם כנראה למדו מהפוליטיקאים לא לקיים אלא רק לדבר. הבטיחו לי שיודיעו לי, שישתפו אותי, שאני אדע מה קורה אבל בפועל אני יודע מה שקורה מהתקשורת ולא מהם".

לדבריו אי לכידת המחבל עד היום מוכיחה שהרצח היה מתוכנן, "הפעולה שהוא עשה היתה מתוכננת מאוד מאוד".

האב השכול תמה מדוע בית המשפחה של מי שהוציא להורג את בתו עדיין עומד על תילו, "הוא לא עשה פיגוע ורצח את הבת שלי, הוא הוציא אותה להורג, הוא כפת אותה אז זו הוצאה להורג, ומה שאני לא מבין איך זה שבית של בן אדם שהוציא להורג עדיין עומד על תילו, אני לא מצליח להבין.

''חוץ מקשקושים ובלבולי מוח של כל הפוליטיקאים שמדברים הרבה מילים חסרות תוכן אין שום תכנית להרוס את הבית. את המשפחה שלו צריכים קודם כל להעיף מפה מהכפר שהיא גרה שיעבירו אותה בתוך השטחים למקום אחר".

רפאל מספר על הנכד בן השנה וחצי שנותר ללא אמו, "אנחנו משתדלים לשמור לו על השגרה, בבוקר הולך לגן. קים הגיעה לעבודה מוקדם בגלל הגן, היא אמרה שאני אשים אותו בגן והיא תצא מהעבודה שעה קודם שתוכל לאסוף אותו מהגן. הוא בן שנה וארבעה חודשים ובטח לא זוכר את אמא שלו.

"אנחנו משתדלים לשמור לו על השגרה כדי שהוא לא יפגע, שהוא לא ירגיש שום דבר. אבא שלו גר לידי, קים היתה גרה קיר אל קיר, אנחנו גרנו באותה קומה, באותה כניסה. היינו כולנו ביחד, קים קנתה את הדירה לידי לפני כמה חודשים קודם לכן היא גרה בברקן ולכן היא גם עבדה בברקן".

הוא מקווה שהמחבל יתפס אבל לא ישאר בחיים, "אני לא רוצה שיתנו לו אוניברסיטה, שיעשה תואר שני בכלא, אין לי בעיה שיתפסו אותו ויביאו אותו למשפט אבל לחיות הוא לא צריך ולא משנה באיזה דרך".

רפאל מזמין את הציבור להשתתף בצעדה לזכרם של הנרצחים, "בשישה בנובמבר בשעה שש וחצי בערב אנחנו עושים צעדה מהכניסה לברקן עד למפעל, מי שמעוניין להצטרף אנחנו נשמח, כמובן שיש אישורים".