חנוכת החווה
חנוכת החווהצילום: רועי חדי

תלמידי בית הספר ממ"ד יקיר בשומרון, לא יכלו להיות נרגשים יותר.

בשבוע האחרון נחנכה חוות סוסים בצמוד לביה"ס ומהווה כחלק מגינה לימודים ענקית. אזור אחד במתחם ביה"ס ואזור נוסף צמוד למבנה ביה"ס.

וכל זאת בנוסף לחדר מיוחד לטיפוח חשיבה שעוצב בהשראת התיאוריות של אדוארד דה בונו, והוא מזמן תהליכי חשיבה גבוהים במיוחד.

הפרויקט כולו מומן ע"י משרד החינוך והרשות המקומית - מועצה אזורית שומרון בעלות של כ -700,000 ש"ח, והוא פרויקט ייחודי מסוגו שלראשונה בארץ מאפשר לתלמידים להיעזר בין השאר ברכיבה על סוסים כחלק מהעצמה ולמידה וכל זאת בביה"ס היסודי.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסביר את המהלך, "זהו עידן חדש בתחום החינוך בשומרון. לא ניתן להפריז בחשיבות החינוך לעתיד ילדינו. מצאנו שיש להתקדם עם המאה ה - 21 גם מבחינת סביבת הלימודים, אנחנו סבורים שהשקעה כזו מצד הרשות היא חיונית וחשובה והיא לא הייתה מתאפשרת לולא היוזמה ושיתוף הפעולה המלאה של מנהלת בית הספר והמורים המצוינים שמסוגלים להכיל את השינויים ולעשות בהם שימוש נכון".

דליה רובין מנהלת בית הספר ממ"ד יקיר מסבירה את השימוש שייעשה בחוות הסוסים ומרחבי הלמידה החדשים, "המטרה שלנו היא לאפשר למידה יותר משמעותית ורלוונטית לילדים של המאה ה - 21. אנחנו מאמינים שילדים מתוך מיצוי עצמי של הכישורים הייחודיים להם יכולים להגיע למצוינות ולהצלחה. לכן אנחנו מאפשרים יותר מקום לחיפוש עצמי איתור הכישורים והעצמת תלמידים. זה רגע מרגש מאוד עבורנו והוא שלב ראשון בהגשמת החזון שלנו למצוינות בבית הספר".

חוות הסוסים כוללת 5 סוסים ו 5 כלבים, ומי שמפעיל את החווה היא "חוות המערב הפרוע" שפועלת כבר שנים בתחום באופן מקצועי. בין השאר מתוכננות בחווה: הפסקות פעילות עם בעלי חיים, שיעורי חברה, פעילויות על מנהיגות ועוד. טיפולים רגשיים פרטניים דרך קופת חולים מאפשרת החווה בתשלום בשעות אחר הצהריים ובתיאום עם ההורים ובית הספר גם בשעות הבוקר.