נתן אלנתן, מועמד לראשות עיריית תל אביב
נתן אלנתן, מועמד לראשות עיריית תל אביבצילום: יוני קמפינסקי

יו"ר ש"ס בתל אביב והמועמד לראשות העיר נתן אלנתן קורא לשומרי המסורת בתל אביב שלא להצביע לרון חולדאי לראשות העיר בעקבות הבטחת הבחירות האחרונה שלו להפעיל 24 קווי מוניות שירות בשבתות ובחגים.

בראיון לערוץ 7 אומר אלנתן שמדובר במלחמה על היהדות, "אמרתי תקופה ארוכה שלמעשה ראש העיר התחיל להלחם בכל דבר שקשור ליהדות, זה התחיל עם הנושא של צופרי השבת, המשיך בנושא של הפרדה באירועים והנה עכשיו הוא יוצא בהצהרה על תחבורה ציבורית בשבת.

"אני באמת לא יודע עד כמה הסיפור הזה נכון או לא נכון והאם משרד התחבורה נתן את האישור אבל עצם העיתוי הזה שבו ראש העיר מספר ימים לפני הבחירות יוצא בהצהרה כזאת זה דבר חמור מאוד".

אלנתן תמה על כך שחלקים בציבור הדתי בתל אביב החליטו להצביע לחולדאי, "הדבר היותר חמור בכל הסיפור הזה שיש בציבור הדתי שתומכים במועמדות של ראש העיר רון חולדאי לראשות העיר. ואני שואל אותם איך אתם יכולים לתמוך באדם שקם ואומר בריש גלי שיפעיל תחבורה ציבורית בשבת.

"אנחנו נכנסנו לפני חמש שנים לקואליציה כאשר בהסכם הקואליציוני ראש העיר התחייב לנו וחתם שהעירייה לא תפעיל ולא תפעל להפעיל תחבורה ציבורית בשבת והנה פה ראש העיר מצהיר שיפעיל תחבורה ציבורית בשבת, איך אפשר לתמוך באדם שמדבר על הפרה בוטה של הסטטוס קוו בשבת. אני קורא להצביע לי כי אני המועמד היחיד שקורא לשמור על הסטטוס קוו ולשמור על היהדות בתל אביב.

"אני המועמד הדתי היחיד, שלושת המועמדים האחרים לא רק שהם לא דתיים הם נלחמים מי יותר חילוני ומי יותר יחלן את העיר תל אביב".

אלנתן מעריך שחולדאי נמצא בלחץ לאור הסקרים האחרונים, "היום פורסמם סקר שהפער בינו לבין אסף זמיר הצטמצם לשלושה וחצי אחוז. בתחילת מערכת הבחירות היה ביניהם פער של כמעט שלושים אחוז וזה הצטמצם לשלושה וחצי אחוז וזה אומר שהתחרות מאוד מאוד צמודה ויכול להיות שזו הסיבה שהוא עושה את זה.

אלנתן מסביר מדוע חשוב להצביע לו גם אם הוא לא ייבחר בפועל לראשות העיר, "יש פה אמירה חשובה שאני לא מצביע לאדם שמצהיר בריש גלי שאני אפעל נגד היהדות. איך אדם דתי יכול ללכת ולשים פתק בקלפי למי שמצהיר שיפעל נגד היהדות?

"אני אגב לא החלטתי שאני רוצה לרוץ, באו הרבנים בתל אביב ובראשם הרב הגאון הרב משה מאיה חבר מועצת חכמי התורה שהוא תושב תל אביב ואמר לי 'נתן אתה חייב לרוץ לראשות העיר, זה חילול השם גדול וחובת המחאה שיהיה אדם דתי שרץ בבחירות, שיהיה למי להצביע'.

''זאת אמירה שאני בעד שמירת היהדות בתל אביב. מעבר לכך בל נשכח שיכול להיות מצב של סיבוב שני ואז הסיפור נראה אחרת ואפשר לסגור הסכמים שישמרו על הסטטוס קוו ולכן חשוב מאוד להצביע ולהחליש את הכוח שלהם ולחזק את הכוח שלנו שנוכל להגיע לסיבוב שני".