הנשיא עם שגריר גוואטמלה החדש
הנשיא עם שגריר גוואטמלה החדשצילום: מארק ניימן, לע"מ

שגרירים חדשים מקמרון, גואטמלה, גרמניה, הונגריה ויפן הגישו היום (חמישי) את כתבי האמנה שלהם לנשיא המדינה ראובן ריבלין, עם תחילת תפקידם כשגרירי מדינותיהם בישראל.

ראשון הגיש את כתב האמנה שלו לנשיא, שגריר קמרון הנכנס. הנשיא איחל לו הצלחה רבה בתפקידו ואמר, "היחסים בין ישראל וקמרון חזקים וחשובים. ישראל תמשיך לסייע הומניטרית לקמרון בעיקר בתחומי החקלאות והרפואה - בבניית יכולות, באימון והדרכה."

שגריר קמרון הודה לנשיא וענה, "אני נרגש מאד להתמנות לשגריר קמרון לישראל. שיתוף הפעולה בתחום החקלאות חשוב מאד, ואני אשמח להעמיק אותו. אני זוכר היטב את הביקור הראשון שלי בישראל ב-2002 ושמח לחזור לפה כשגריר".

לאחר מכן העניק שגריר גואטמלה החדש את כתב האמנה לנשיא. ה"גואטמלה היא אחת מהחברות הוותיקות של ישראל, גואטמלה הייתה המדינה השנייה להכיר בעצמאותנו ופה בירושלים יש לנו רחוב בשם גואטמלה וכמובן השגרירות של גואטמאלה. שיתוף הפעולה בין ישראל לגואטמלה בתחום החקלאות, המים והרפואה חשובים לשנינו", דברי ריבלין.

השגריר אמר בתגובה, "המדינות שלנו חברות מאז ומעולם, וחברות זו שוב הוכיחה את עצמה בעזרה שלכם אחרי התפרצות הר הגעש השנה. שלוש המילים הראשונות שאני למדתי בעברית הן 'תכלס', 'פיתוח' ו'שלום'. אני מקווה שאלו ילוו אותנו לאורך הזמן שלי פה".

בהמשך קיבל נשיא המדינה את כתב האמנה של שגרירת גרמניה הנכנסת. "שתי המדינות שלנו חולקות עבר כואב, אך הוא הבסיס למערכת היחסים החזקה והחשובה שלנו. כפי שאמרתי לקנצלרית מרקל בשבוע שעבר, הקשר בין העמים חשוב בדיוק כמו הקשר עם הממשלות. המדינות שלנו חולקות ערכים ותקווה לעתיד ושתיהן מאמינות בשלום ודמוקרטיה", אמר ריבלין.