עידן צבאות
עידן צבאותצילום: דובר צה"ל

היי, שמי עידן צבאות. התגייסתי לחטיבת כפיר במרץ 2016. לאחר כשנה של הכשרה קרבית לתפקיד ותעסוקה מבצעית, יצאתי לקורס מ״כים אשר בסיומו נשארתי לפקד על קורסי המ''כים הבאים לתקופה של 8 חודשים.

בחודש מרץ יצאתי לקורס קצינים והגעתי לבה''ד 1. אחת הדמויות הכי משמעותיות עבורי לאורך הדרך, מהטירונות עד היום, והשפיעו עליי ביציאה לקצונה היא אחי הגדול.

אחי הגדול, גם כן קצין, מהווה עבורי דמות לחיקוי, הכווין אותי ותרם לי המון מניסיונו האישי. כשיצאתי לקורס קצינים, יצאתי בעקבות תחושת שליחות. בבית חונכתי לאהבת הארץ, הרצון לתרום ולהשפיע על דור הלוחמים הבא של צה״ל.

הקורס לימד אותי המון בכל הקשור למקצוע המפקד הצבאי ונתן לי כלים להתמודד עם אתגרי התפקיד. למדתי, שתפקיד המפקד הקרבי הוא תפקיד טוטאלי שמצריך המון השקעה, אחריות ועבודה בתנאים קשים. אך מנגד, חשיבות התפקיד ותחושת הסיפוק גוברת על הכל.

בקורס חוויתי כל כך הרבה חוויות, שהשפיעו עליי כבן אדם, הרבה רגעים שאזכור לעוד הרבה זמן. רגע השיא בקורס עבורי היה בסוף השבוע המסכם, זו הנקודה שאתה מבין שעשית את זה.
וזה שווה הכל.

במהלך הקורס עברנו המון שבועות קשים אך מלמדים, התעמקנו בתורות הלחימה הרלוונטיות אלינו, ניווטנו בכל חלקי הארץ ובסוף הקורס קיימנו תרגילים עם כלל ההשלמות החיליות בחודש שנקרא סק״ם, בו נלחמנו בדיוק כפי שנילחם בשדה הקרב.

במציאות שאנו חיים בה החשיבות של גיוס משמעותי היא די ברורה בעייני. בדגש על גיוס לתפקידי הלוחמה. עוד יותר ברורה היא החשיבות להוביל את האנשים בשדה הקרב, לכן, אני חושב שכל מי שרואה עצמו מתאים להיות קצין חייב לשאוף להיות כזה, זה צעד לא פשוט שמצריך ממך לוותר על המון דברים אבל תמיד צריך לזכור שאנחנו עושים את זה למען מטרה גדולה יותר. מטרת ביטחון מדינת ישראל ועם ישראל, וברגע שמבינים את החשיבות הכל מתגמד.

זו זכות גדולה להיות קצין בצבא ההגנה לישראל. בסוף הקורס אני חוזר לפקד על קורס המ''כים, על מנת להסמיך בצורה הטובה ביותר את מפקדי כיתות הבאים של צה״ל שיובילו את דור הלוחמים הבא.

זו זכות גדולה עבורי, יש לי הכוח להשפיע על המון אנשים בצורה ישירה ועקיפה ועם הכוח הרב באה גם אחריות גדולה ולאחר הקורס, אני מרגיש מוכן לצאת אליה.

לסיום, אומר שבקורס נחשפתי לאנשים מדהימים שעשו צעד משמעותי ורצו לתרום קצת יותר. כל עוד הצבא שלנו מורכב מאנשים כאלה, עם ישראל יכול לסמוך על דור המפקדים הבא שימשיך לשמור על ביטחון המדינה על הצד הטוב ביותר.