ממקומך
ממקומךעטיפת הסינגל

אין אומן בעולם היהודי, שלא שר מתישהו שיר של הרב שלמה קרליבך, וחולם לשמוע את חוות דעתו של הרב קרליבך על הביצוע. לחניו של "הרבי המרקד", כבר פרצו את כל הגבולות והמגזרים, ובכל תפילה בשבת אפשר לפגוש את לחניו בבית הכנסת, או לכל היותר בביצועים מינימליסטיים המדגישים את הפשטות הייחודית המאפיינת אותם.

נועם מיכאל, אמן צעיר שחתום על קו מוזיקלי יהודי ישראלי, חורג מהמתווה הזה, ולקראת יום השנה ה-24 לפטירתו של ר׳ שלמה קרליבך הוא מוציא גרסה מיוחדת ומעניינת של השיר ׳ממקומך מלכנו׳ בעיבוד לא שגרתי, וכובש שנותן משמעות אחרת למילים המוכרות מן התפילה.

"ממקומך" הוקלט לפני שנים אחדות בעיבוד עשיר ובליווי כלי נגינה רבים, ולאחרונה ביקש נועם ממקהלת הישיבה לצעירים (ישל"צ) ללוות אותו בשיר, כפי שנעשה איתם בשיתופי פעולה מוצלחים אחרים בשנה האחרונה. הביצוע הייחודי של נועם יחד עם מקהלת הישיבה לצעירים מעניק לשיר נופך עשיר ומרענן שמוכיח שהמנגינות העתיקות חיות ובועטות גם היום.

נועם מיכאל נולד וגדל בפתח-תקווה וכבר מגיל צעיר בלט בכישרונו המוזיקלי, שימש כסולן בהרכבי חזנות ופיוט, מאוחר יותר בלהקה צבאית. הוא יוצר שירים ועובד עם טובי המוזיקאים בישראל. בשנים האחרונות הוא מופיע ברחבי הארץ ובפסטיבלים בליווי הרכב נגנים איכותי. במהלך סיבוב ההופעות הוא מארח אומנים שאף לקחו חלק באלבום הבכורה המצליח שלו בין אדם לאדם.

נועם מיכאל מגיע למופע חנוכה מיוחד ל׳גולה׳ פ״ת, מוצ"ש ל' כסלו תשע"ט, 08/12/18

מילים: מקורות | לחן: ר׳ שלמה קרליבך | עיבוד והפקה מוזיקלית: אופיר סובול