אילנה ראדה
אילנה ראדהצילום: פלאש 90

אילנה ראדה, אמה של תאיר ז''ל שנרצחה לפני 12 שנה בבית ספרה בקצרין, הגיבה הערב (חמישי) להתפתחות הדרמטית בתיק הרצח: שערה שנמצאה על הגופה של תאיר שייכת לא''ח ולא לרומן זדורוב שמרצה עונש מאסר והורשע ברצח.

אילנה אמרה בשיחה עם חברת החדשות כי "לזה ייחלתי כל ה-12 שנה. הסברתי לכם גם בעבר, אנו משפחת הנרצחת אף פעם לא יודעים דבר. לפעמים ניזונים מהתקשורת ולפעמים רק מעיתון 'ידיעות' או כל ידיעה אחרת או מציבור ששומע את זה מבחוץ. כרגע לא יודעת כלום''.

ראדה הוסיפה: "אני מחכה כמו של אזרחי מדינת ישראל. אני מקווה שהפעם יהיה באמת מהלך שיוביל (לגלות) מי רצח את תאיר. תמיד יש לי תקוות ותמיד אני חיכיתי לראיה פורנזית. אני מבינה רק משמועות כמובן שזה מה שעומדים להדליף עכשיו ראיה פורנזית ואני מקווה שזה אכן נכון".

עו"ד ירום הלוי‎, פרקליטו של רומן זדורוב שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה לפני 12 שנים, כינס הערב מסיבת עיתונאים בעקבות הראיה החדשה - שערה שנמצאה על הגופה ששייכת לא"ח, בן זוגה לשעבר של א"ק.

עו"ד הלוי קרא לשחרר לאלתר את זדורוב, "לנוכח הממצאים החדשים - חובה לקיים משפט חוזר ולשחררו מהכלא".

עו"ד הלוי הוסיף: "הפרקליטות מנסה להציל את עצמה מבושה גדולה. יש DNA של אחד למיליארד, ויש DNA של בדיקה שונה - כשאין שורש של שערה. במקרה הזה לא היה שורש. הראייה הזו חייבת להוביל למשפט חוזר ולזיכויו".

"השערה הזו התגלתה עם עוד עשרות שיערות אחרות על גופתה של תאיר. אני, כסנגור שמחוסר באמצעים – כלומר, כסף של המשפחה – הייתי צריך לתעדף איזה שיערות הכי דחוף לבדוק. החלטתי ששלוש שיערות מסוימות הן המסקרנות ביותר – והעברתי אותן למכון לרפואה משפטית לבדיקה'', הוסיף הלוי.

נציגי הפרקליטות הוזעקו הערב אל המכון לרפואה משפטית בעקבות השערה שאותרה ואינה שייכת לזדורוב.

מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ד"ר חן קוגל, אמר כי "לפי בקשתו של סנגורו של רומן זדורוב ובתיאום ובהסכמת פרקליטות המדינה, המכון לרפואה משפטית ביצע בדיקות DNA מיטוכונדרי כדי להשוות שיערות שנמצאו על גופתה של תאיר ראדה ז"ל עם פרופילים גנטיים שונים. הבדיקות בוצעו מספר פעמים כדי לוודא את תקפותן ונמצאו ממצאים חדשים שלא היו ידועים קודם לכן. לפיכך, זימנו את הסנגור ואת אנשי פרקליטות המדינה כדי לבשר להם על הממצאים החדשים".