טראמפ ושר ההגנה מאטיס
טראמפ ושר ההגנה מאטיסReuters

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הלילה (שישי) על חקיקה במסגרתה יוטלו עיצומים חדשים על ארגון הטרור חיזבאללה.

טראמפ הודיע על החלטתו בנאום שנשא בבית הלבן, במלאת 35 שנים לפיגועים שביצעו מחבלים הארגון בבסיסי הכוח הרב לאומי בביירות בשנת 1983 ובהם נרצחו 241 נחתים של הצבא האמריקני.

"אין ארגון טרור בעולם, למעט אל קאעידה, שיש לו כל הרבה דם של אמריקנים על הידיים כמו חיזבאללה. המחיר צריך להיגבות", הצהיר נשיא ארצות הברית.

החוק החדש עליו חתם הנשיא מרחיב באופן משמעותי את רשימת הגורמים העסקיים עליהם ניתן להטיל סנקציות אם יסחרו עם חיזבאללה או יסייע למימונו בדרכים ישירות ועקיפות.

לפני כשבועיים אישר הסנאט האמריקני שני חוקים המטילים סנקציות חדשות על חיזבאללה וחמאס, ועל מחבלים מארגונים אלה שיעשו שימוש באזרחים כמגינים אנושיים. שני החוקים קיבלו תמיכה משתי המפלגות הגדולות.

החוק המוצע נגד שימוש במגינים אנושיים מטיל סנקציות על חברים בחמאס וחיזבאללה אשר משתמשים באזרחים כבמגינים חיים, ועל גופים ממשלתיים שמסייעים להם בכך. הוא עדיין זקוק לאישור הקונגרס.

החוק השני, שאושר על ידי הנשיא כאמור, מטיל סנקציות על גופים ממשלתיים אשר תומכים כספית, או מספקים משאבים אחרים, לזרוע הצבאית של חיזבאללה. בנוסף, הוא גם מטיל סנקציות על חיזבאללה עצמו, ועל חברות או בני אדם אשר מסייעים לניסיונות הארגון לגייס כספים וכוח אדם.

במקביל, פועלות רשויות החוק האמריקניות בניסיון להילחם גם בפעילות הפלילית של חיזבאללה שעוסקת במימון הטרור. פעילות נרחבת כזאת מתבצעת בארה"ב וממשל טראמפ מנסה לגדוע אותה בדרכים שונות.