ליברמן בכפר עזה
ליברמן בכפר עזהצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר (ו') למפגש עם ראשי רשויות ותושבים בקיבוץ כרם שלום בעוטף עזה.

ליברמן הביע תקווה שההפגנות של ערביי רצועת עזה שמתוכננות בשעות הצהריים יעברו בצורה שקטה ובלי אלימות. "אני בתקווה וגם מעריך שהשישי הזה יעבור שקט יותר. בסך הכל אתמול והיום נכנסו ונכנסות משאיות דלק, דלק קטארי, אבל שישי רגוע בסוף שבוע אחד זה עדיין לא שינוי, זה רק מוכיח שחמאס לגמרי שולט במה שנקרא 'מחאה עממית'.

''אין שום 'מחאה עממית' אלא יש אלימות מאורגנת שהם שולטים בה. אמרתי כבר יותר מפעם אחת שיש להם וסת ביד, הם שולטים בלהבות, כשהם רוצים להעלות את רמת האלימות הם מעלים, כשרוצים להוריד הם מורידים, אף אחד לא בא לגדר ברגל, כולם מובאים בהסעות מאורגנות של חמאס.

''ולכן כדי להבין את המגמה אנחנו צריכים לפחות עד סוף חודש נובמבר לראות מה יקרה ואז אפשר יהיה להסיק מסקנות כאלו ואחרות. חמאס גם בכל פעם מעלה דרישות נוספות מעבר לדלק אז אנחנו נעקוב, אבל אני בתקווה שלפחות סוף השבוע הזה יהיה רגוע".

ליברמן הדגיש כי הצמרת המדינית-הביטחונית מודעת היטב למצב בדרום ואמר לתושבי כרם שלום ''כולנו מחפשים את הפתרון הטוב ביותר, אנחנו מעריכים מאוד את יכולת העמידה שלהם, את המסירות שלהם, את העובדה שלמרות הכל הם ממשיכים לחיות פה, לגדל ילדים, לעבוד, ללמוד, אני חושב שמגיע להם באמת שאפו גדול.

''אפשר גם מדי פעם אפילו להבין את הכעס שלהם אבל בסופו של דבר התושבים פה באמת, אם אנחנו מדברים על החלוצים של המאה ה-21- זה המקום", הוסיף שר הביטחון.