גרמניה
גרמניהצילום: iStock

וולפגנג זייברט, ראש הקהילה היהודית בעיר פיניברג שהואשם כי שיקר וזייף מסמכים על היותו יהודי, הודיע כי יפרוש מתפקידו.

בשבוע שעבר נחשפו בתקשורת הגרמנית טענות קשות על זייברט, ראש הקהילה היהודית בעיר פיניברג בצפון גרמניה, לאחר שהעיתון הגרמני "דר שפיגל" חשף מסמכים המוכיחים כי הוריו וכן סבו וסבתו של זייברט לא היו כלל יהודים והוא מעולם לא התגייר.

לטענת "דר שפיגל" המסמכים הוכיחו כי זייברט נולד להורים נוצרים פרוטסטנטים בעיר פרנקפורט ואף הוטבל בגיל שלושה ימים לנצרות. כמו כן, הוכיחו המסמכים כי סבו וסבתו של זייברט לא שרדו את אושוויץ כפי שהוא עצמו טען, ויתכן כי אבי וסבו אף גויסו לוורמאכט ונלחמו בשורות הצבא הנאצי.

"אילו הם היו יהודים, הם לא היו מגוייסים לשורות הוורמאכט ונלחמים עבור הצבא הנאצי" נכתב ב"דר שפיגל".

זייברט בן ה-71 עומד בראש הקהילה היהודית בעיר פיניברג מאז שנת 2003, וסיפר כי הוא יהודי רפורמי וכן כי סבו וסבתו שרדו את מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו.

בהודעה שפירסמה הנהגת הקהילה היהודית במדינת שלזוויג-הולשטיין בשטחה נמצאת פיניברג, נמסר כי "זייברט התפטר באופן מיידי על מנת למנוע נזק נוסף". עורך דינו של זייברט, אלכסנדר הופמן, אמר כי זייברט "הגזים מעט בהצהרותיו הפומביות וגרם בכך להעלבתם של מספר אנשים, והוא מתנצל על כך".

הופמן הוסיף כי "זייברט נותר נאמן ומחוייב לעקרונות האמונה היהודית ויפעל להשבת אמון הקהילה היהודית בו". זייברט עצמו המשיך להכחיש את ההאשמות נגדו והודיע כי יגיב בימים הקרובים לאחר התייעצויות עם עורך דינו.