השרים בדקת הדומיה לזכר נרצחי הפיגוע בפיטסבורג

ישיבת הממשלה השבועית נפתחה הבוקר (ראשון) בדקה דומיה לזכר 11 קורבנות הטבח שהתרחש בשבת בבית הכנסת "עץ החיים" שבעיר פיטסבורג.

ראש הממשלה פתח את דבריו, מיד לאחר דקת הדומיה, בהבעת הזדהות עם אבלה של הקהילה היהודית בפיטסבורג בעקבות הטבח.

"עם ישראל מתאבל כולו עם משפחות הנרצחים בטבח המזעזע בבית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג", אמר נתניהו, "בשמי, בשם ממשלת ישראל ובשם עם ישראל אני שולח את תנחומינו מעומק ליבנו למשפחות ששכלו את יקיריהן. כולנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים".

"קשה מאוד להפריז בזוועה של רצח יהודים שמתכנסים בבית כנסת בשבת ושנרצחו רק בגלל שהם יהודים", הוסיף ראש הממשלה, "ישראל עומדת בחזית אחת עם הקהילה היהודית בפיטסבורג ועם קהילות הציבור היהודי בארה"ב, כל הקהילות, ועם העם האמריקני, נגד האנטישמיות וגילויי הברבריות הזאת".

"אני קורא לעולם כולו להתאחד במאבק באנטישמיות בכל מקום שהוא. אנחנו מתכוונים גם לארצות הברית שזהו הפשע האנטישמי הקשה בתולדותיה ואנחנו מתכוונים גם למערב אירופה ששם יש מאבק קשה נגד גילויי אנטישמיות חדשה, וכמובן יש גם האנטישמיות הישנה המוכרת וכמובן זו שבאה מהאסלאם הרדיקלי. בכל החזיתות הללו אנחנו צריכים להתייצב ולהשיב מלחמה שערה נגד הקנאות הברוטלית הזאת. זה מתחיל עם היהודים אבל לעולם לא נגמר עם היהודים", ציין נתניהו.

לאחר מכן סיפר נתניהו על ביקורו המדיני בסוף השבוע בסולטנות עומאן, "ביום שישי חזרנו רעייתי ואני מביקור מדיני היסטורי בעומאן. נפגשתי שם עם מנהיג עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד, אדם מאוד מנוסה ומאוד מרשים. זהו ביקור ראשון רשמי של ישראל בעומאן מזה 22 שנים. הביקור הזה מגיע על רקע מאמצים מדיניים שאני מקדם בשנים האחרונות מול מדינות ערב. בפגישה הארוכה שלנו אנחנו דנו בהרחבה באתגרים העומדים בפני המזרח התיכון. אלו היו שיחות חשובות – גם למדינת ישראל ושיחות חשובות מאוד לביטחון ישראל. יהיו עוד".

ראש הממשלה התייחס גם למצב בעוטף עזה והבהיר כי ישראל לא תתחשב בשום אולטימטום שמציב לה חמאס.

"אנחנו אחרי סוף שבוע של תקיפות של חיל האוויר בעזה. אתמול שמענו כביכול על 'אולטימטום' מצד החמאס לישראל. בשום שלב ישראל לא תקבל שום אולטימטום מהחמאס. ישראל תמשיך לפעול על פי האינטרס הישראלי ולמען ביטחון ישראל בלבד"‎, אמר נתניהו.