תאונות דרכים
תאונות דרכיםצילום: יח"צ

העובדה שצריך לשמור מרחק, לנהוג במהירות נמוכה יותר ולדאוג לתאורה מתאימה גם בשעות היום, היא רק חלק מההרגלים שכולנו חייבים לאמץ. רוצים לקרוא עוד? הנה כמה טיפים שיהפכו את הנהיגה בעונה הקרה לבטוחה יותר ויעזרו לכם למנוע את התאונה הבאה.

שמרו מרחק מהמכונית הקרובה אליכם

כדאי לזכור שבחורף הכבישים נוטים להיות רטובים יותר ולכן חשוב לשמור מרחק רב יותר מהרכב שנוסע לפניכם. מכיוון שזמן העצירה עולה ככל שהכביש לח, אתם חייבים לוודא שיהיה לכם מספיק זמן לבצע עצירה מלאה. קחו בחשבון שבהיעדר מרחק מספק, אתם עלולים להיות בסכנה גבוהה יותר בכל פעם שהרכב שלפניכם יבצע עצירה פתאומית ולהגדיל משמעותית את הסיכון לתאונה.

סעו לאט יותר מאשר בדרך כלל

בכדי לצמצם באופן משמעותי את אפשרות ההחלקה, כדאי להוריד את הרגל מדוושת הגז ולנהוג בצורה מתונה יותר. למעשה, ככל שתנהגו בקמ"ש נמוך יותר, אתם תימנעו מסכנה של נעילת גלגלים ולא תעמידו במבחן את מערכת ה- ABS אשר ברכבכם. אחרי הכל, כדאי לזכור שהמטרה של כולנו היא להגיע הבית בבטחה ומוטב להוריד הילוך מאשר לסכן את בריאותם ואת שלומם של כל היושבים ברכב.

הימנעו מכניסה לדרכי עפר

גם לתכנון הנסיעה ולאיכות הכבישים יש משמעות של ממש על התנהגות הרכב בעונה הקרה ועל רמת בטיחותכם. שימו לב שאתם לא נכנסים לדרכי עפר, שאתם בוחרים את הכביש הבטוח ביותר שיש בסביבה ושאתם לא נכנסים למחלפים שאינם מסומנים. אל תיסעו גם במסלולים שלא עברו תהליך של שיקום או שיפור מרקם הכביש, משום שאלו הם הכבישים הראשונים שיסבלו מהצפה.

שימו לב לפנסים שלכם

משום החורף משנה את תנאי התאורה באופן מוחלט ומקשה עלינו לנווט בבטחה, חשוב להדליק אורות גם בשעות היום. לפיכך, חשוב לבדוק שהתאורה פועלת כבר כאשר אתם יוצאים מהחנייה, לשים לב שכל הפנסים עובדים באופן אופטימלי ולוודא שלא הדלקתם בטעות את פנסי החירום או האפלה. פנסים אלו עלולים לסנוור את הנהגים האחרים ולאיים על איכות הנסיעה בכבישים עירוניים ובין עירוניים כאחד.

שמרו על טמפרטורה נכונה בתא הנהג

בחורף אנו נוטים לחמם את פנים הרכב באופן רצוף ושוכחים שמדובר במתכון לאסון. תא נהג אשר מחומם יתר על המידה מעלה באופן משמעותי את סכנת ההירדמות והעובדה שאנו נוטים לשתות משקעות חמים בזמן הנסיעה עלולה לעלות את הסיכוי שלנו לאבד את הריכוז בזמן הנהיגה. לכן, כדאי לוודא שהתנאים הטובים ביותר ישררו בזמן הנסיעה ושכל הפוקוס שלכם יהיה במקום הנכון.

שורה תחתונה: בכדי לצלוח את העונה הקרה ולנהוג בבטחה, חייבים לבחור את הכביש הבטוח שנמצא במסלול הנסיעה, לנסוע במהירות נמוכה יותר מבדרך כלל ולשים לב למרחק מהמכונית הקרובה.

המאמר נכתב באדיבות המומחים של חברת הכביש הבטוח.