ריבלין ורעייתו בחברת מוסקי הזיתים
ריבלין ורעייתו בחברת מוסקי הזיתיםצילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה מסקו היום (שני) את עצי הזית שבגינת בית הנשיא יחד עם מגדלי זיתים ובעלי בתי בד מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים.

בין המשתתפים במסיק היו ג'מאל מדלג' יו"ר הועדה הענפית לזיתי שמן מכפר קרע, ד"ר עדי נעלי מנהל ענף הזית במועצת הצמחים וניר פנקס מ"הדור הצעיר" של החקלאים מכרמי יוסף.

מהזיתים שנמסקו במהלך היום מעצי הזית יופק שמן זית "הנשיא", השמן יוענק כשי לאורחים המגיעים לבית הנשיא.

במהלך המפגש שוחח הנשיא עם המוסקים והקביל את עמל מסיק הזיתים לאתגרים שעומדים בפני החברה הישראלית: "כדי להפיק את שמן הזית לא מספיק למסוק את הזיתים צריך להכות ולדפוק על הזית עד שהשמן יוצא מתוכו. מאמצים ואתגרים מוציאים מאתנו את הטוב ביותר. לראות את המסיק חוצה המגזרים כאן היום ממלא אותי תקווה כי הם קיימת בנינו האחווה והשותפות שאנחנו כל כך צריכים בחברה הישראלית".

אחד מהילדים שהגיעו הוא ניר פנקס, בן ה-13 ודור שביעי לחקלאים במדינה, אשר סיפר לנשיא על מורשתו המשפחתית ועל חלומו להשתלב בה. "אני מת לעשות כבר רישיון על טרקטור", סיפר ניר ואיחל שנת מסיק פוריה ומוצלחת לכל העוסקים בדבר.

ד"ר עדי נעלי, מנהל ענף הזית במועצת הצמחים הודה לנשיא על האירוח ואמר: "תעשיית שמן הזית בישראל היא מהוותיקות ביותר בארץ ומתקיימת כבר אלפי שנים, היא התקווה הישראלית של כולנו. שמן הזית הישראלי נחשב לאחד האיכותיים ביותר בעולם וישראל נחשבת למובילה בהכנסת טכנולוגיות ופיתוח שיטות גידול מתקדמות המאפשרות, בין השאר, להרחיב את גידולי הזית גם לאזורים מדבריים ולהפרחת הנגב. תעשיית שמן הזית בישראל מונה כ-120 בתי-בד ומפעלי שמן, המורכבים מפסיפס של כלל השבטים המרכיבים את החברה הישראלית: יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים, דתיים וחילוניים הפועלים בתיאום ובשיתוף פעולה הדוק- החל מבתי בד מסורתיים הנמצאים בסמוך למטעי זיתים בני יותר מאלפיים שנה ועד בתי בד מתקדמים הנשענים על מטעים המנוהלים בטכנולוגיה מודרנית עם מעט כוח אדם"

הנשיא פנה ואמר למוסקים, "כל מגוון שבטי ישראל כאן יחדיו. עצי הזית הם סמל לשלום, אחווה ורעות וכמה נורא שבאזורנו הפך הזית לאחרונה למחיר של מחלוקות כשאלה עוקרים את עצי האחר. כפי שכולנו פה מוסקים יחד, אנחנו יכולים גם לחיות יחד, כי נועדנו לכך, לא נגזר עלינו לחיות יחד".