ניהול ואחזקה
ניהול ואחזקהצילום: pixabay

בוועד הזה היו חברים בדרך כלל יושב ראש ו/או גזבר שנבחרו מתוך הדיירים ועל ידי הדיירים, אולם במקרים רבים הדבר היה פתח לצרות צרורות: קושי בגביית כספים מדיירים, ויכוחים קולניים על אופן ניהול ההוצאות המשותפות, חוסר רצון של דיירים לשמש בתפקידים שונים בוועד וכדומה.

אלא שהיום, יותר ויותר ועדי בתים מפנים את מקומם לטובת חברת ניהול ואחזקה: גוף חיצוני שלוקח לידיו את האחריות על כל הדברים שהיו נהוגים עד כה על ידי ועד הבית. במילים אחרות, חברות ניהול ואחזקה הן שלב נוסף, מתקדם ומבורך באבולוציה של חיים בבנייני מגורים משותפים – וגם לבניין שלכם מגיע להתקדם וליהנות מן השירותים המוצעים על ידי חברה שכזו.

השירותים המוצעים על ידי חברת ניהול ואחזקה

השירותים משתנים במעט בין חברה לחברה, אולם באופן כללי ניתן למנות מספר שירותים שחוזרים על עצמם אצל רובן:

  • גביית תשלומי ועד הבית מן הדיירים באופן אסרטיבי אך מנומס, ובעת הצורך שימוש בכלים משפטיים ואחרים
  • ניהול ההכנסות וההוצאות השוטפות של הבניין, לרבות תשלומים שוטפים כגון חשמל וכו'.
  • תחזוקה שוטפת וטיפול בתקלות נקודתיות על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ואמינים, לרבות שירותי ניקיון, גינון, חשמל, אינסטלציה, הדברה, מעליות, ציוד כיבוי אש ועוד.
  • הפקת דו"חות תקופתיים המפרטים את הפעילויות בבניין לצד עלויותיהן לשם שקיפות עבור הדיירים.

כאמור, קיימים שירותים נוספים שונים המוצעים על ידי חברות ניהול ואחזקה שונות, אולם המשותף לכולן הוא אחד: חברת ניהול ואחזקה עושה הרבה יותר מוועד הבית, באופן מקצועי יותר ובעלות סבירה המתחלקת שווה בשווה בין כל הדיירים שנהנים מן השירותים.

העלאת ערך הנכס

בנוסף ליתרונות הרבים של חברת ניהול ואחזקה עבור הדיירים המתגוררים בבניין, כדאי לדעת שגם מי שמעוניין למכור או להשכיר את הדירה שבבעלותו למעשה נהנה מיתרון חשוב והוא העלאת ערך הנכס: בעזרת תחזוקה טובה של כל המערכות בבניין, לרבותו חזותו החיצונית, ניתן לדרוש ולקבל סכומים גבוהים יותר בעבור מכירה או השכרה.