ח"כ ענת ברקו
ח"כ ענת ברקוצילום: Miriam Alster/FLASH90

ח"כ ענת ברקו (ליכוד) קראה בנאומה בכנסת לטפל באנרכיסטים הפועלים בשטחי יו"ש כנגד חיילי צה"ל.

"אני רוצה להתייחס לתופעה אנרכיסטים על הגדר, ביום שישי האחרון נפצעו שלושה לוחמי מג"ב בנעלין. יש תופעה של אזרחים ישראליים, אשר יוצאים מתל אביב, לבילוי השבועי שלהם בימי שישי, משלמים שכר לפורעים פלסטינים במוקדי חיכוך, חלק על גדר הביטחון חלק לא, על הדרך פוגעים בחיילים ופוגעים באזרחים, ומעסיקים את כוחות הביטחון בדברים שהם לא צריכים להתעסק", סיפרה ברקו במהלך נאום בין דקה, אותה הקדישה לתופעה.

"הגיעה אלי ללשכה, מ"פ שאיבד עין מאבן שנזרקה לעברו", סיפרה ברקו "אני לא רואה את האכיפה של גורמי הביטחון על האנרכיסטים, ולא רדיפה אחרי מקורות המימון שלהם 'לחינג'ות' האלו, ולהבאת פעילים ותיירים מחו"ל, ומסיבות מפוקפקות, מציקים לחיילים בשעת תפקיד, מצלמים חיילים ומעלים את הדברים לפייסבוק, צריך לשים סוף לתופעה צריך לשים סוף לאנרכיסטים, זאת חלק מתופעת מצפן הידועה לשמצה, יש לשים לזה סוף", הוסיפה.

דבריה של ח"כ ברקו מגיעים בעקבות חומרים שהועברו אליה על ידי ארגון 'עד כאן', ובהם דו"ח מפורט על ארגון 'אנרכיסטים נגד הגדר', הכולל תיאור של הפעילים בו ושל דרכי האכיפה העומדות בפני רשויות המדינה.

במכתב של הארגון לאלוף פיקוד המרכז נכתב כי במכתב צוין כי הפעילים הללו מבצעים שורת עבירות פליליות, כגון: השתתפות בהפגנות אלימות, הסגרת תושבים לביטחון המסכל הפלסטיני, כניסה לאזורים אסורים על פי הנחיית כוחות הביטחון, השגת גבול, כניסה לשטחי A, ועוד, ובכך מתסיסים את השטח. במכתב צוינו שמות האנרכיסטים, האכיפה הבררנית המתבצעת כלפיהם והעובדה כי לארגון יש חומרים נוספים שיועברו לאלוף לפי הצורך.

גלעד אך מנכ"ל הארגון מסר "מזה כ-15 שנים פועלים גורמים קיצוניים ישראלים ובינלאומיים לתקיפה ופציעה של חיילי צה"ל, תוך טענה הזויה שבדרך זו הם פועלים להגנה על זכויות אדם. מסיבות שאינן ברורות, רשויות האכיפה בישראל אינן מטפלות בתופעה זו ומעניקות חסינות בפועל לאותם גורמים אלימים על חשבון חיילי צה"ל.

המכתבים ששלחנו לשר הביטחון ולאלוף פיקוד המרכז בבקשה להרחיק את פעילי 'זכויות האדם' שמתסיסים את השטח נענו בהתעלמות מוחלטת. גם עצומה עליה חתומים מאות חיילים וקצינים לא הצליחה לגרור תגובה מצד הגורמים המחליטים. הגיע הזמן ששר הביטחון יתערב ויפעל להגנה על חיילי צה"ל שידיהם קשורות מול האנרכיסטים, לטובת כל הנמצאים באזור", הוסיף אך.