דוד אזולאי
דוד אזולאיצילום: הלל מאיר/TPS

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד הערב (שלישי) לשר דוד אזולאי שהלך לעולמו בגיל 64 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.

"ממשלת ישראל אבלה היום על פטירת חברנו היקר, השר דוד אזולאי ז״ל, שהלך לעולמו. במשך תקופה ארוכה התפללנו לרפואתו של דוד, שנאבק במחלה קשה. לצערנו, מאבקו לחיים הסתיים לפני שעות אחדות. דוד כיהן במשך למעלה משני עשורים כחבר כנסת, ויזם חוקים רבים שתכליתם להיטיב עם אזרחי המדינה", אמר נתניהו.

''הוא היה שר מצוין וחרוץ שהאיר פנים לכל אדם, אוהב שלום ורודף שלום. הוא יחסר לי ולכל חברי הממשלה. אנו שולחים תנחומים עמוקים לבני משפחתו הנפלאה, ובתוכם הבן ינון שממשיך את דרכו כחבר כנסת. דוד יחסר לכולנו מאוד. יהי זכרו ברוך", הוסיף ראש הממשלה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר ״נעצבתי כל כך על מותו של ידידי, שר הדתות דוד אזולאי. דוד היה אחד הפוליטיקאים המרגשים והמחוברים ביותר לכל שבטי ישראל".

''איש עכו שעסק בצרכי ציבור באמונה כל ימיו לצד מסירות אין קץ למשפחתו הנפלאה. בתקופה האחרונה התמודד בגבורה עם מחלתו אך הקפיד להמשיך ולשרת את הציבור ככל יכולתו. נישא את זכרו בליבנו״, הוסיף הנשיא.

השר אריה דרעי סופד לדוד אזולאי ז''ל

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי מסר, ''אני בוכה על חברי היקר, אהובי, שותפי לדרך עשרות שנים, הרב דוד אזולאי, שהלך כעת לעולמו לאחר יסורים רבים והוא רק בן 64. רבי דוד הישר, הצנוע, איש החסד, איש המעשה, צדיק אמיתי, נפטר והשאיר את משפחתו, את משפחת ש״ס ואת בית ישראל, כואבים וחסרים. יהי זכרו ברוך״.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי ''שר הדתות דוד אזולאי היה אדם מיוחד, צנוע וטוב לב. עבדתי איתו בכל שבוע, הוא הקפיד להגיע לישיבות ועדת השרים לחקיקה בה היה חבר, כל אימת שיכול היה. תמיד הוא הגיע מוכן, הקפיד ללמוד את החומר ולהביע דעות ברורות על כל הנושאים שעל הפרק. הוא יחסר לי מאד. יהי זכרו ברוך".

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ספד: ״השר דוד אזולאי ז״ל, איש מאיר פנים, טוב לב. שליח ציבור אמיתי שחיבר בין ציבורים בענווה. עלה ממרוקו, שירת בצה״ל כחובש קרבי ופעל רבות בזירה המקומית והארצית. דוד, החיוך שלך יחסר. ברוך דיין האמת״.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש''ס) אמר כי ''פטירת שר הדתות הרב דוד אזולאי, היא בשורה קשה ועצובה לעם ישראל בכלל ולי ברמה האישית בפרט. עם ישראל איבד היום אדם מיוחד שפעל עשרות בשנים למען כלל ישראל בשקט ובצנעה, וביצע מהפכות גדולות''.

''בשעה קשה זו משגר תנחומים לאשתו הצדקנית ולכל בני המשפחה היקרים, אשר זכיתי לראות את מסירותם העצומה בכל מהלך התקופה הקשה", הוסיף מלכיאלי.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) סיפר כי "‏רבי דוד אזולאי היה איש ישר ונאמן. מנהיג מסור לעם ישראל תורתו וארצו. איש צנוע ועניו שהיה דוגמא למנהיגות אמת. זוהי אבידה גדולה לכולנו", אמר בן דהן.

המועמד לראשות עיריית ירושלים השר זאב אלקין ספד גם הוא. "ממשלת ישראל איבדה היום אדם יקר מאוד- שר הדתות דוד אזולאי. זן נדיר מאוד בפוליטיקה, מחד איש עדין בעל מידות ולב רחב. ומאידך, אדם שנון שאהבת עם ישראל הייתה בלבו", אמר אלקין.

''בכל שנותיו הרבות בכנסת פעל רבות למען כלל האוכלוסייה וקידם חוקים רבים. יצא לנו לעבוד המון יחד- בוועדת השרים לענייני חקיקה, בהם היה פעיל מאוד, וכן בשאר הפעילות הפרלמנטרית בכנסת. אני משגר תנחומים לבני המשפחה הנרחבת, אשר איבדו יחד עם עם ישראל וממשלת ישראל, אדם מיוחד שנזכור אותו תמיד", הוסיף.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) אמרה ''תנחומיי מעומק הלב למשפחת אזולאי היקרה, על פטירתו בטרם עת של חברנו לממשלה שר הדתות דוד אזולאי. השר אזולאי היה איש עשייה, אדם נעים הליכות וצנוע, והוא יחסר מאוד בחיים הציבוריים".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) ספד: ''אני משתתף בצער משפחתו של השר דוד אזולאי. איש צנוע, נעים הליכות ומשרת ציבור נאמן שהשקיע רבות כדי להימנע מעימותים. אבידה למשפחתו, לתנועת ש"ס ולמדינת ישראל".

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) סיפר כי "רק לפני מספר שעות ביקרתי את חברי שר הדתות אזולאי בביתו בחיפה וכעת הגיעה הבשורה המרה. השר אזולאי ז"ל, היה חבר קרוב, איש עשייה, איש שפעל ללא הרף לטובת עם ישראל. אני שולח את תנחומיי הרבים למשפחה. יהיי זכרו ברוך".

ח''כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) אמרה כי "שר הדתות דוד אזולאי שהלך לעולמו הערב היה אדם טוב לב, ישר וצנוע, שליח ציבור במלוא מובן המילה. חיבבתי והערכתי אותו מאוד. יהי זכרו ברוך".

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה, "אני כואבת ומרכינה ראש עם פטירתו של חברי היקר דוד אזולאי, אדם נפלא, פרלמנטר מצוין ושר נהדר שפעל רבות למען אזרחי מדינת ישראל. שיתפנו פעולה בקידום חוקים חשובים ונחשפתי לרגישותו הציבורית, החברתית והלאומית".

''דוד היה אדם שאהב אהבת אמת את החברה הישראלית, את הארץ ואת תורת ישראל. הוא נאבק כמו גיבור במחלה הקשה, אך כוחו לא עמד לו. יהי זכרו ברוך", הוסיפה השרה.

יו״ר ועדת הכלכלה, ח״כ איתן כבל (המחנה הציוני), סיפר כי ''השר דוד אזולאי שנפטר הערב היה איש צנוע ורב פעלים שעשה רבות בכנסת ובממשלה למען הקבוצות המוחלשות. אישיותו הנעימה תחסר בנוף הפוליטי. שולח תנחומים לבנו ח״כ ינון אזולאי, למשפחתו ולכל תנועת ש״ס״.

ח"כ אילן גילאון ממרצ אמר ״השר דוד אזולאי היה איש יקר ואהוב עליי מאוד. בכל שנות ההיכרות שלנו ראיתי מולי איש הגון וישר דרך, שליח ציבור אולטימטיבי שראה בעצמו משרת של הציבור ולא ההפך, דבר שהינו נדיר במחוזותינו. תנחומים לבנו ח״כ ינון אזולאי, אדם משובח שאני בטוח שימשיך באותה דרך של אביו, ולשאר המשפחה. יהי זכרו ברוך''.

ח"כ אורן חזן (הליכוד) אמר ''‏עצוב לי מאוד. מדינת ישראל איבדה היום שליח ציבור נאמן, צנוע וקשוב לכל אדם, אדם רגיש שראה תמיד את טובת הכלל. דוד, כואב לי על מותך חבר יקר. זכיתי לשרת ביחד איתך את עם ישראל באותה הכנסת, לשמור ולהפיץ את המורשת והמסורת של העם היהודי בכל מקום ובכל זמן. נזכור אותך תמיד''.

שר הביטחון אביגדור ליברמן סיפר ''את דוד אזולאי הכרתי לפני למעלה מ-25 שנה. שירתנו יחד במשך שנים רבות בכנסת ובממשלות ישראל. איש טוב לב ונעים הליכות היה אזולאי, שמעל לכל עיסוקיו החשובים פעל תמיד לקירוב לבבות. הוא ייחסר לי. יהיה זכרו ברוך".