עיצוב מטבח
עיצוב מטבחצילום: pixabay

היום כאשר מעצב פנים נדרש לבצע תכנון של מטבח חדש או לחלופין כאשר המטבח מוחלף או משופץ חייב הוא לקחת בחשבון בתהליך התכנון את הפונקציות השונות והמגוונות בשילוב טכנולוגיה החל מן הברזים דרך המקרר ועד שילוב אביזרי נוי ותאורה.

במילים אחרות: כשמדובר בעיצוב מטבח בכל החלטה של תכנון בית חכם בעל שילובי יכולות טכנולוגיות עתירות פיתוחים חייבים לבחון היטב את צורכי הלקוח ואת דרישותיו ובמקביל לא לזנוח את המהות הפונקציונלית של החלל הזה. היבט חשוב זה הקשור להתפתחות הטכנולוגיה עשוי להוות מרכיב חשוב בתכנון מקצועי, שכן פעולות רבות שנעשו בזמנים עברו בידי אדם עברו למכונות ולמכשירי חשמל. אפשרות העדכון הטכנולוגי המושלם לצורך פונקציונלי חייב להלום את הסגנון האדריכלי התואם. בעידן המודרני מובן, שכבר קשה מאוד למצוא מטבחים בעלי מראה כפרי או טבעי וברוב המקרים נראה שהמגמות העכשוויות מעדיפות שילוב של יוקרה, טכנולוגיה ועיצוב מתקדם, כך נראה מטבחים עם שילוב של תאורת לד מתחת לארונות העליונים, מגרות עם פתיחה אוטומטית ועוד שכלולים טכנולוגיים מתקדמים.

רעיון משמעותי נוסף המתפקד כיסוד מרכזי לבניית מטבח ולעיצובו הוא הצבע. אין ספק, כי בחירת הצבע של המטבח הוא הדבר החשוב ביותר. הצבע העולה מארונות המטבח המהווים כ- 70% מגודלו בממוצע נחשב הפריט הנצפה ביותר. הצבע הלבן כמו תמיד שולט עדיין ומועדף עבור בחירת ארונות המטבח. נדמה, כי רוב האזרחים בוחרים להיות קלאסיים באופיים, כאשר מדובר בחטיבה המרכזית שמצויה בפרונט של הבית שלהם. ובכל זאת, חשוב לזכור, כי המטבח יחד עם הסלון ופינת האוכל נחשבים בהחלט חלל הכניסה בבתים רבים בעידן זה. זאת בניגוד גמור למעמדו של המטבח בעבר, אז הוא היה נחשב חלל אחורי או/ ו צדי פונקציונלי בלבד בעל חשיבות לצורך בישול, אפייה ותו לא. אם כן, בכל זאת מכנה משותף אחד נשמר בקפדנות מאז שחר כניסתם של המטבחים לשימוש האנושות ועד היום, העידן המודרני והוא הבחירה המוחלטת והמובהקת דווקא בצבע הלבן.