נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נחת היום בפיטסבורג, כדי להביע תנחומים לאחר הטבח בבית הכנסת. אל טראמפ מתלווה רעייתו מלניה, ועל פי הדיווחים, גם בתו איוונקה, בעלה ג'ארד קושנר, ודוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, ילוו את הביקור.

ראש עיריית פיטסבורג, ביל פדוטו (דמוקרטי), אמר שלא יפגוש את טראמפ בעת ביקורו. רשת CNN דיווחה כי אישים פוליטיים בכירים משתי המפלגות העדיפו שלא להתלוות לביקור. לפי הדיווח, מנהיג הרוב הרפובליקני מיץ' מקונל ויו"ר בית הנבחרים פול ראיין הרפובליקני, הוזמנו להצטרף לנשיא אך לא תכננו לבוא. מקונל וראיין טענו שמדובר בבעיות לוח זמנים.

בנוסף, מנהיג המיעוט בסנאט, צ'ק שומר, ומנהיגת המיעוט בבית הנבחרים ננסי פלוסי, שניהם דמוקרטים, הוזמנו והחליטו שלא לבוא. גם הסנאטור הרפובליקני של פנסילבניה – פאט טומי, שהוזמן, אינו מתכנן להשתתף בטקסים לצד טראמפ.

ארגון יהודי שמאלני הודיע כי טראמפ אינו אורח רצוי בפיטסבורג כל עוד אינו מתנער כראוי מהגזענים הלבנים. לעומת זאת, הרב ג'פרי מאיירס, רב בית הכנסת "עץ החיים" בו התרחש הטבח הנורא בשבת, אמר אתמול (שני) שהנשיא הוא אורח רצוי בעירו ובבית הכנסת שלו. "נשיא ארה"ב הוא תמיד אורח רצוי", אמר. "אני אזרח, הוא הנשיא שלי. ברור שהוא אורח רצוי".

טראמפ דחה את ההאשמות כאילו יש לו אחריות כלשהי לפיגוע האנטישמי הרצחני בפיטסבורג וציין כי בדיוק קיבל לוח הוקרה מראש ממשלת ישראל המודה לו על העברת השגרירות של ארה"ב לירושלים.

בראיון ללורה אינגרם ברשת "פוקס ניוז" הוסיף טראמפ כי חתנו ג'ארד קושנר ובתו איוונקה הם יהודים.