הלווית השר אזולאי
הלווית השר אזולאיצילום: חזקי ברוך

השר לשירותי דת דוד אזולאי שהלך לעולמו, מובא למנוחות הערב (שלישי) בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

אזולאי נפטר בגיל 64 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. הוא הותיר אחריו אישה, ילדים ונכדים.

מאות בני אדם מלווים למנוחות את השר אזולאי, בהם שרים, חברי כנסת, מפכ''ל המשטרה רוני אלשיך ופעילים רבים מתנועת ש"ס.

לבקשת משפחת אזולאי וכדי להקל בסידורי האבטחה, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ישתתף בהלוויה. הממשלה תתכנס מחר אחר הצהריים לישיבת אבל מיוחדת.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, ספד לשר אזולאי כשהוא ממרר בבכי: "צר לי עליך דוד, נעמת לי מאד. מהרגע הראשון שהכרתי אותו, איזה בן תורה אמיתי. לא ויתר מעולם על העקרונות שלו. אנשים התפעלו מהשקט שלו אבל לא ידעו איזה איש עשיה גדול היה".

השר אריה דרעי סופד לדוד אזולאי ז''ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד מוקדם יותר: "ממשלת ישראל אבלה היום על פטירת חברנו היקר, השר דוד אזולאי ז״ל, שהלך לעולמו. במשך תקופה ארוכה התפללנו לרפואתו של דוד, שנאבק במחלה קשה. לצערנו, מאבקו לחיים הסתיים לפני שעות אחדות. דוד כיהן במשך למעלה משני עשורים כחבר כנסת, ויזם חוקים רבים שתכליתם להיטיב עם אזרחי המדינה".

''הוא היה שר מצוין וחרוץ שהאיר פנים לכל אדם, אוהב שלום ורודף שלום. הוא יחסר לי ולכל חברי הממשלה. אנו שולחים תנחומים עמוקים לבני משפחתו הנפלאה, ובתוכם הבן ינון שממשיך את דרכו כחבר כנסת. דוד יחסר לכולנו מאוד. יהי זכרו ברוך", הוסיף ראש הממשלה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר ״נעצבתי כל כך על מותו של ידידי, שר הדתות דוד אזולאי. דוד היה אחד הפוליטיקאים המרגשים והמחוברים ביותר לכל שבטי ישראל".

''איש עכו שעסק בצרכי ציבור באמונה כל ימיו לצד מסירות אין קץ למשפחתו הנפלאה. בתקופה האחרונה התמודד בגבורה עם מחלתו אך הקפיד להמשיך ולשרת את הציבור ככל יכולתו. נישא את זכרו בליבנו״, הוסיף הנשיא.