אני אלמנה כי אין הרתעה

מרים פולד, אלמנתו של ארי פולד הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון בחודש שעבר, הגיעה הבוקר (רביעי) לדיון ועדת חוץ וביטחון שעסק בשאלה מדוע רבים מבתי המחבלים לא נהרסים.

"אני אלמנה בגלל ששום דבר לא מרתיע את הרוצחים האלה", אמרה בכאב מרים, "עבר חודש וחצי מאז הרצח ועדיין בית המחבל עומד על תילו''.

האלמנה פנתה לאנשי הצבא שהיו בדיון ואמרה ''אנחנו חייבים להרתיע, חייבים להראות שיש מחיר, שלא די בהעמדה לדין של הרוצח כדי להציל חיים ולמנוע רצח. יש צורף בפעולות הרתעתיות נוספות, אני מפצירה - תחזירו את ההרתעה, תהרסו את הבתים, תגרשו אותם - שלא נדע עוד אבל ושכול".

המשפחות השכולות: שמענו מספיק דיבורים רוצים מעשים

בתאל קולמן, גיסתו של עדיאל קולמן הי''ד שנרצח בפיגוע בעיר העתיקה בחודש מרץ האחרון, מתחה ביקורת על צה''ל שנמנע מהריסת בית המחבל בטענה שהמחבל שרצח את עדיאל לא היה שפוי.

קולמן הקריאה בדיון מספר שירים שפרסם המחבל כהוכחה לשפיותו. "אין אנחנו מפללים לראות את בננו במשי עטופים", כתב עם הולדת בנו. "בחלומי אני נשבע לראותם לוחמי ג'יאהד מפוארים בזכותם ניחוח הדם יעלה וינעים".

רפי לבנגרונד, אביה של קים הי''ד שנרצחה בפיגוע הירי בברקן לפני כשלושה שבועות, אמר "הבת שלי נאזקה והוצאה להורג וכשאתם פה אנשי הצבא לוקחים בחשבון מה להרוס למחבל תחשבו על זה. הייתי רוצה שתחשבו על מה היא חשבה בדקות האחרונות כשהיא אזוקה והדבר הזה יורה בה".