קנייה ווסט
קנייה ווסטצילום: רויטרס

המוסיקאי השחור קנייה ווסט, שחיבק את דונלד טראמפ בבית הלבן לא מזמן ואמר "אני אוהב את האיש הזה", הצהיר אתמול (שלישי) כי החליט לתפוס מרחק מהפוליטיקה.

"עיני פקוחות כעת לרווחה ואני מבין שעשו בי שימוש כדי להפיץ מסרים שאינני מאמין בהם", כתב בטוויטר. "אני תופס מרחק מהפוליטיקה ומתרכז לחלוטין בהיות יצירתי!!!".

המהלך נתפס כפגיעה בטראמפ, שהתגאה בתמיכתו של ווסט. ווסט – שנחשב לאחד המוסיקאים המצליחים בכל הזמנים – היה דמות כמעט בודדת בקרב הידוענים השחורים שהביעה תמיכה בטראמפ. רוב רובו של הציבור השחור נוהג לתמוך במפלגה הדמוקרטית.

נראה כי ווסט התאכזב לא מטראמפ עצמו אלא מהכוכבת השחורה השמרנית קנדס אוונס. אוונס צוטטה בניו יורק פוסט כמי שאמרה שווסט עיצב את הלוגו למהלך הפוליטי החדש שהיא עומדת בראשו, הקרוי "בלקזיט", המעודד שחורים לעזוב את המפלגה הדמוקרטית. ווסט מכחיש שהוא עיצב את הלוגו.

"היכרתי בין קנדס לבין מי שעיצב את הלוגו והם לא רצו ששמם יופיע על זה אז היא השתמשה בשם שלי", הסביר ווסט. "מעולם לא רציתי כל שייכות לבלקזיט. אין לי כל קשר לזה".

אוונס ניסתה לצמצם נזקים והבהירה כי אכן הופנתה ע"י ווסט למעצב אחר, שעיצב את הלוגו. "העתונות שוגה בכך שהיא משתמשת בשמו של קנייה כדי לייצר דראמה ומחלוקת נוספת – וזה לא בסדר", קבעה.