יעל גרמן
יעל גרמןצילום: הלל מאיר/TPS

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הפונדקאות המבקשת לאפשר לגברים הומואים לבצע הליך פונדקאות בישראל.

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) ויעל גרמן (יש עתיד).

"הזכות למשפחה היא זכות יסוד", טען שמולי. ''אחד היסודות המרכזיים של הקיום האנושי ומימוש נעלה של הטבע האנושי ורצון האדם בהמשכיות. זכות טבעית זו ניצבת במדרגה נעלה במדרג זכויות האדם אך היא נמנעת כבר יותר מ20 שנה מקהילה שלמה, הקהילה שלי.

"החוק מאפשר לזוגות מסוג מסוים בלבד לממש את זכותם להיות הורים. במשך 22 שנה החוק אפשר לזוגות סטרייטים להגשים את החלום אבל גזר על אחרים מאסר עולם של בדידות, עלבון ועריריות. עבור הממשלה היינו סוג ב' ונותרנו סוג ב'. הגיע הזמן למעשים ולא למילים, הדרישה האלמנטרית כאן היא לשוויון", הוסיף חבר הכנסת.

במהלך תשובת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הוא טען כי ח"כ גרמן, מציעת החוק, מתעתעת בציבור. "בהתחשב בהצעה הממשלתית שעברה, אבקש להתנגד להצעת החוק. הייתה ממשלה שהחרדים לא היו בקואליציה וח"כ גרמן הייתה שרת התרבות. היו לך שנתיים ולא עשית שום דבר. אני האחרון שאקבל דעות ממפלגת לפיד. מספיק לשקר לציבור", קרא לה.

ח"כ יעל גרמן הגיבה: "זו לא פעם ראשונה שסגן השר ליצמן עומד כאן ומשקר במצח נחושה. כשאנחנו היינו בממשלה, בלעדייך, העברנו את חוק הפונדקאות בקריאה ראשונה ורק מפני שלא הספקנו להעביר בשנייה ושלישית אנחנו נמצאים כאן היום. מצפה להתנצלות על השקר הגס".