שביל הזהב המוזיקלי

ה​​​​​​מסעדה המוזיקלית של מתי שריקי, בני פרידמן חוזר למקורות והלהיט הישן של גרייכר שסוחף אנשים עד היום למערת המכפלה.

עוזיאל סבתו , כ"ב בחשון תשע"ט | עודכן: 18:41

Crossroad
Crossroad
Istock

קליפ | מתי שריקי | שער המזרח

ההבטחה הגדולה של המוזיקה הישראלית, נותן עוד צ'אנס למאזינים שעוד לא התאהבו והתלהבו.

כמה חודשים אחרי שנחשף בתחרות 'אביב או אייל', בכתבות בערוצים המרכזיים ובמופעים ברחבי הארץ, מתי שריקי יוצא עם שיר שמשלב את סגנונו המיינסטרימי עם, כפי שמסגיר שם השיר, נגיעות אוריינטליות: נאי, כינור, עוּד וטיפות סלסולים ווקאליות.

העיבוד מושלם, המילים עם עומק ורעיון, הקליפ יפהפה, השירה מוגשת בצורה נקייה ונעימה - כמו שתמיד מגישים במסעדה המוזיקלית של מתי, הלחן לעומת זאת קצת תקוע, לא מתרומם מידיי ומרגיש מוכר, אולי כי הוא כמעט חופף בפזמון השיר למלודיה המפורסמת של עידן רייכל מתוך שירו 'מי נהר', בכוונה או שלא.

עם זאת, בחדשיר שיוצא כרצועה שלישית מתוך האלבום השני העתידי, ניכר הגיוון הסגנוני בעולמו של שריקי, שמתיישר אל שביל הזהב וכובש על הדרך עוד ועוד אוזניים, עיניים והמון לבבות.

חדשיר | בני פרידמן | ותחזינה

אחרי הגימיקים, הקטעים הויראליים ושירי הפופ הממכרים, חוזר בני פרידמן אל המקורות המשפחתיים ובעזרת המלחינים הנהדרים איצי ברי ואלי קליין, נותן כבוד ליידישקייט המוזיקלי עם השיר 'ותחזינה'.

הקול של פרידמן יחד עם הלחן המוצלח והתזמור המחצוצרץ, חסידיים לגמרי ונשמעים מצוין. מה שמפריע הוא המעבר המחוספס שבין הרגש לקצב, בין הבית לפזמון. זה צורם. גם החלק האחרון והמהיר מאוד גורם למאזין חוסר נחת ובלבול.

ועוד מילה על התמונה הנפלאה שברקע – הכותל והר הבית. תמונה שאותה צילם ארי פולד ז"ל. איזו מחווה יפה של פרידמן.

וכעת, 'ותחזינה':

שיר | דדי גראוכר | חברון עיר האבות

ולקראת שבת 'חיי שרה', היא שבת 'חברון'. הלהיט הענק של דדי גראוכר שהפך, יחד עם להיטו של מרדכי בן דוד 'חברון מאז ולתמיד', לאחד ההמנונים הענקיים של עיר האבות, נשמע מצוין גם עשרות שנים אחרי שיצא לעולם.

הביצוע מלא התשוקה של דדי האנרגטי, שה' ישלח לו רפואה שלימה, עושה חשק להיכנס לרכב ולנסוע 'דוך' למערת המכפלה.