בנט והרב דרוקמן, אמש
בנט והרב דרוקמן, אמשצילום: דוד וייל

מאות בני אדם השתתפו אמש (חמישי) בכנס השקת ספרו של אלישיב רייכנר, "הנני" - סיפורו של הרב חיים דרוקמן.

האירוע נערך בישיבת בני עקיבא אור עציון שבמרכז שפירא, במעמד שר החינוך נפתלי בנט, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, ח"כ מוטי יוגב, מנכ"ל ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט ומנהל החינוך של רשת בני עקיבא הרב ד"ר יונה גודמן,.

"הנני" (ידיעות ספרים) מספר את סיפור חייו של הרב דרוקמן ומגולל את עשרות שנות פעילותו החינוכית, הציבורית, ההתיישבותית והלאומית, והוא במידה רבה גם סיפורה של הציונות הדתית, שהרב דרוקמן הוא אחד מסמליה המובהקים.

במהלך הערב דיבר שר החינוך בנט על דמותו של הרב וההשפעה הרבה של הרב דרוקמן בסלילת הדרך של הציונות הדתית. נוסף על כך הוקרן סרטון מרגש על דרכו של הרב והתקיים שיח מעניין עם הרב דרוקמן, אותו ניהל הרב גודמן.

בשיח הועלו שאלות על האתגרים וההצלחות של הציונות הדתית כמו גם תחום החינוך בה. שם ציין הרב הרב דרוקמן שיש צורך לחנך לאחריות ואחריות מחייבת נקיטת עמדה ברורה והתווית דרך. מנהלת מדרשת 'אורות עציון' ובתו של הרב, הרבנית ברוריה ביננפילד, סיפרה על חיי המשפחה וילדותה בבית הרב בצל התרומה הגדולה שלו לכלל ישראל.

בסיום האירוע הודה הרב מקרב לב לעיתונאי והפובליציסט אלישיב רייכנר על הכתיבה המדוייקת של סיפרו ועל הצלחתו לספר, לכתוב ולתמצת בצורה נהדרת את משנתו ורעיונותיו.

״קראתי את הספר ברצף, מהדף הראשון ועד הדף האחרון, התחלתי ולא יכלתי לעצור", תיאר השר בנט. ''הרב דרוקמן הוא תמצית הסיפור של הציונות כולה. ממעמקי האפלה, מהיותנו צל של עם, הרב היה ילד קטן שבוטח בניסים של הקב״ה ונפרד מהוריו.

''תחשבו על המשמעות של להיפרד בגיל כזה מהורים, על האומץ והרצון העז להגיע לארץ ישראל. מעבר לפן המעשי, בו הרב היה שותף ליצירת כל כך הרבה דברים, הרב מהווה בעיניי את מצפן הדור".

עוד הוסיף יו"ר הבית היהודי: "בכל פעם שיש בעיה, גדולה כקטנה, הרב מתייצב למען הכלל. מעולם לא עוסק בענייני כיבודים וכבוד, מעניין אותו רק עם ישראל. בעיניי, הרב הוא גדול הדור במידות, בערכים, במסירות. הרב נוהג לומר: אנחנו לא מוותרים על אות בתורת ישראל, על גרגיר אדמה של ארץ ישראל, ועל יהודי אחד בעם ישראל. וזאת התורה השלמה.

''בשם ממשלת ישראל, בשם הציונות הדתית, בשם מערכת החינוך ובשם הדור שלנו כולו, אני אומר לרב: אנחנו אוהבים אותך, מעריצים את הדרך שלך ומתחייבים להמשיך ללכת במסלול שאתה התווית", הדגיש בנט.

אלישיב רייכנר סיפר "לפני כשנה וחצי נפלה בחלקי הזכות לשבת עם הרב ולכתוב את מסכת חייו. מעבר לשמיעת סיפורו של הרב, זכיתי לחוות מעט מסדר יומו שכולו מסירות נפש למען הכלל. אני מודה לרב דרוקמן ולאשתו הרבנית שרה ולכל בני ביתם על פתיחת הלב והדלת ועל הנכונות לעזור ולסייע באיסוף החומרים".

מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט, אמר "זו זכות גדולה לצפות בענק, גדול תורה שמתפנה בין שיעור לשיעור באותה תשומת לב ברגע אחד לטלפון מראש הממשלה וברגע שני לטלפון ממדריך 'נבטים' בבני עקיבא. זו זכות לראות מנהיג שנותן את כל שעות היממה לכלל ישראל כולו ואפילו לא רואה בזה תופעה יוצאת דופן.

''זו זכות גדולה ללמוד מתורתו והילכותיו שמשקה במים חיים את תהליך צמיחת המשך גאולתינו". גלט סיכם: "בשם משפחת הציונות הדתית כולה ובשם כל מנהלי, תלמידי, בוגרי ומשפחת ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אנו מודים לקב"ה שזיכה אותנו לקבל את תחושת השליחות של 'הנני' של הרב דרוקמן. ושנזכה בעזרת ה' להמשיך זאת עוד שנים רבות בנחת ובשמחה".

צילום: דוד וייל