הרמס 900
הרמס 900צילום: אלביט מערכות

חברת אלביט מערכות זכתה בחוזה מסגרת לספק שירותי מטוס ללא טייס (מל"ט) לסיור ימי, אשר יסופקו למדינות האיחוד האירופי באמצעות הסוכנות האירופית להגנה ימית.

החוזה, אשר יבוצע בשיתוף עם חברת CEiiA, הינו לתקופת בסיס של שנתיים ואופציות לשתי תקופות נוספות של שנה כל אחת. במידה וימומש במלואו, החוזה יסתכם ב-59 מיליון אירו (כ-68 מיליון דולר).

לפי החוזה ובשיתוף עם CEiiA, חברת הנדסית מובילה בפורטוגל, אלביט תחכיר ותפעיל מל"ט הרמס 900 לסיור ימי (HermesTM 900 Maritime Patrol) ותחנת שליטה קרקעית.

הרמס 900 לסיור ימי הנו מל"ט לתצפית ימית רציפה לטווחים ארוכים המותאם לפעילות הן לאורך החוף והן בלב ים, וכוללת מכ"מ ימי, מטעד אלקטרו-אופטי, תקשורת לוויינית ומקלט למערכת זיהוי אוטומטי (AIS). בקונפיגורציה זו הרמס 900 לסיור ימי יאפשר ניטור רציף של שטחי ים נרחבים ורצועות חוף ארוכות, וזיהוי יעיל של פעילויות חשודות וסכנות פוטנציאליות.

אלעד אהרונסון, מנכ”ל חטיבת המודיעין של אלביט, אמר כי "הבחירה על ידי רשויות האיחוד האירופאי היא הבעת אמון נוספת בהרמס 900, זאת בהמשך לחוזים נוספים עבור מל"ט זה באירופה, באסיה פסיפיק, באמריקה הלטינית ובישראל. משפחת המל"טים מסוג הרמס 900 נמצאת בשימוש מבצעי ענף ברחבי העולם והיא ממשיכה להרחיב את יכולותיה תוך הצגת כושר פעולה במרחב טיסה אזרחי, שילוב חליפות להגנה עצמית ומטעדים חזקים יותר".