77 חודשי מאסר. גיא מונסונגו
77 חודשי מאסר. גיא מונסונגוצילום: Flash90

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, גזר עונש של 77 חודשי מאסר בפועל על גיא מונסונגו שידוע גם בשם חגי שטראוס לאחר שהורשע בעבירות מרמה, זיוף, הונאת נושים, הלבנת הון, עבירות מס ועוד.

על מונסונגו נגזר גם תשלום פיצויים לנפגעי העבירה בסך 8 מיליון ש"ח וכן חילוט רכוש בסך 2 מיליון ש"ח.

על פי כתב האישום בו הודה מונסונגו במסגרת הסדר טיעון הוא פעל למכור זכויות פרויקטים בנדל"ן ביודעו כי לא יצאו לפועל, בין אם בשל כך שאין לו זכות חוזית בפרויקטים, ובין אם בשל כך שמעולם לא הגיש בקשות להיתרי בנייה לעיריות.

מטרתו של מונסונגו הייתה לקבל לידיו במרמה כמה שיותר "דמי רצינות" שגבה מלקוחות הרכישה, שנעו בסכומים של עשרות אלפי שקלים מכל לקוח והגיעו אף ל-200 אלף ש"ח מכל לקוח. בכסף שהתקבל השתמש מונסונגו לשימושיו האישיים הרבים והשונים, ולא למטרות שלשמן התקבל.

"אין חולק כי מעשיו של הנאשם חמורים, מכוערים, וכאלה שהובילו לפגיעה קשה בעשרות רבות של קורבנות העבירה. הנאשם פעל במסגרת תכנית מרמה מתוחכמת, במספר מישורים כמפורט בכתב האישום המתוקן, והכל על-מנת ליצור מצגי שווא ולקבל את כספי קורבנות העבירה במרמה", קבע השופט שגיא.

השופט הוסיף, "אין מדובר במעידה נקודתית, אין מדובר בכשל חד פעמי אלא בתכנית מסועפת, בה התמיד הנאשם ופעל לאורך תקופה ממושכת. יתרה מכך, תכנית המרמה, למרבה הצער, נשאה פירות, והנאשם- ביחד עם אחרים- גרף סכומי כסף משמעותיים ביותר, אשר חלקם הקטן נתפס על-ידי רשויות החקירה, והוא עתיד להיות מחולק בין קורבנות העבירה, בהליך נפרד".