לורד בלפור
לורד בלפורצילום: GPO

מאג'ד אל-זיר, האחראי על נושא הפליטים והשיבה בוועידה העממית הפלסטינית בפזורה, קורא לפלסטינים להפגין מול שגרירויות בריטניה ברחבי העולם כדי לדרוש ממנה התנצלות על הצהרת בלפור ונשיאה באחריות על ההשלכות המדיניות המשפטיות של הצהרה זו.

ב-2 בנובמבר 1917 פרסם שר החוץ הבריטי, לורד ארתור ג'יימס בלפור מסמך המצהיר שבריטניה תתמוך בהקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל.

בראיון לעיתון חמאס "פלסטין" אמר זיר, כי העם הפלסטיני יכול לעשות שימוש בכל האמצעים, ובכללם החוק הבינלאומי והערוצים הדיפלומטיים, כדי ללחוץ על בריטניה להחזיר לו את זכויותיו, וראשית באמצעות התנצלות על "פשע הצהרת בלפור".

זיר העריך, כי קיימת אפשרות סבירה של שבריטניה אכן תתנצל על הצהרת בלפור עם השתנות הנסיבות במדינה זו ובזירה הבינלאומית, ברומזו לאפשרות שג'רמי קורבין ייבחר לראשות הממשלה בבחירות הבאות.

הוא ציין את החשיבות של הקמת קבוצות לחץ במדינות אירופאיות כדי ללחוץ על בריטניה לשנות את עמדתה בנושא זה.

הוועידה העממית הפלסטינית בפזורה השיקה ביום שלישי השבוע קמפיין בינלאומי משפטי, פוליטי ועממי שנועד לגייס לחץ על ממשלת בריטניה להתנצל על הצהרת בלפור ולהדק את החנק המדיני על ישראל.

"ציון יום הצהרת בלפור (ב-2 בנובמבר) ע"י העם הפלסטיני מדגיש, כי הוא לא יוותר על זכויותיו וכי הוא דורש לשוב לבתים ולאדמה מהם גורש בידי הכנופיות הציוניות בשנת 1948", אמר זיר.