עופר ברקוביץ ורעייתו
עופר ברקוביץ ורעייתוצילום: דוד מיכאל כהן/TPS

חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב שכיהן כסגן ראש עיריית ירושלים מטעם ש"ס, כואב בערוץ 7 את השנאה והפילוג שהיו במערכת הבחירות לעיריית ירושלים.

"כל המפלגות הדתיות והחרדיות יכלו לקחת אדם רביעי שיהיה מקובל על כולם על דגל התורה, ש"ס, אגודה והמפד"ל, היו מתאחדים כאגודה אחת ומצליחים. לצערי שואלים אותי מי ניצח והתשובה היא שהשטן ניצח", אומר זאב.

זאב, שתמך במועמד זאב אלקין לראשות העיר, הוסיף ''כולנו הפסדנו, ראינו את השנאת חינם, את הפילוג והמאבקים ברחובות. הפילוג הפך לשנאה ואסור שזה יקרה. ראינו את הקבוצות פה ברחובות וזה הגיע למהלומות ולמכות בין קבוצות, זה לא טוב וזה מזיק וזה לא מעביר מסר חיובי במיוחד כשמדברים על עולם התורה".

ניסים זאב מעריך שהסיבוב השני בין משה ליאון לעופר ברקוביץ' תלוי בהחלטה של אגודת ישראל, "יש כאן דרמה, מצד אחד אם כל הנציגים החרדים יתאחדו אין צורך בבחירות נוספות וברור שמשה ליאון ייקח את ראשות העיר בהליכה. אבל אם יהיה מצב שתהיה רוטציה בראשות העיר בין עופר ברקוביץ' ליוסי דייטש מאגודת ישראל ואגודת ישראל תקבל את התיקים הבכירים - תיק התכנון ובנייה ותיק הכספים והם יתמכו בתמורה בברקוביץ' אז אין ספק שברקוביץ' ייבחר.

''אני רוצה להזכיר לכולם שניר ברקת שהיה כאן עשר שנים ראש עיר והוא יותר רחוק דתית מברקוביץ' הוא נבחר בזכות תמיכת אגודת ישראל. כך שהשאלה היא מי ישפיע על האדמו"ר והאם אגודת ישראל תהמר על ברקוביץ'".

לדבריו השכל הפשוט מחייבים שהחרדים יגבו את משה ליאון, "משה ליאון הוא אדם ראוי והגון עם יכולות וניסיון חיים ששרת בתפקידים רבים ואם ההיגיון והשכל קובעים צריכים כולם להתלכד סביבו ואז אין צורך בסיבוב שני".