כוחות משטרה ומשמר הגבול עצרו הערב (חמישי) כנס בחסות ובמימון הרשות הפלסטינית שהתקיים במועדון סילוואן בשכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים.

בנוסף, הכוחות עצרו את ''מושל ירושלים'' עדנאן רית', איש הרשות הפלסטינית.

בשבועות האחרונים שב ועולה שמו של עדנאן רית' סביב חטיפתו של עיסאם עקל, תושב ירושלים, על ידי הרשות הפלסטינית.

עקל - אזרח אמריקאי ותושב הבירה - נחטף לפני מספר שבועות ומוחזק בידי הרשות בחשד למעורבות במכירת בית בירושלים ליהודים. רית' עומד מאחורי הזימון לחקירה והמקרה נתקל באזלת יד מקוממת של הרשויות במדינת ישראל.

"יש לעצור לאלתר את הפעילות החתרנית והבלתי חוקית של עדנאן רית' בבירה", אמר אתמול ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי. ''רית' פועל ברחבי מזרח ירושלים כשריף עצמאי ומשליט טרור על תושבי העיר. הוא פועל באיומים תוך רמיסת החוק ופגיעה מתמשכת בריבונות הישראלית בירושלים.

''הגשתי תלונה במשטרה נגד פעילותו בתחומי ירושלים הריבונית ואני דורש שגורמי האכיפה יתייחסו במלוא החומרה לפעילותו האלימה של רית' ויעצרו אותו באופן מיידי", הוסיף.

ביחס לחטיפה של עיסאם עקל הוסיף סמוטריץ', "סיפור החטיפה של תושב ירושלים הוא חרפה נוראית. לו היה מדובר באזרח יהודי מתל אביב מהדורות החדשות היו נפתחות כולן בסיפור המטורף הזה ומדינת ישראל היתה דורשת את שחרורו בתוך שעות תוך שהיא מפעילה מנופי לחץ על אבו מאזן והרשות הפלשתינית. אך כנראה היות ומדובר בערבי שוררת דממה כואבת וגזענית בנושא.

''למדינת ישראל כלים רבים לפעול נגד הרשות הפלסטינית ואני קורא לראש הממשלה להפעיל את מלוא הכח כדי להשיב את עיסאם לביתו עוד היום", אמר חבר הכנסת.