ג'וליאני בכניסה ל"אוהל"
ג'וליאני בכניסה ל"אוהל"צילום: אורלי הררי

רודי ג'וליאני, מקורבו של הנשיא דונלד טראמפ ולשעבר ראש עיריית ניו יורק, התפלל הערב (חמישי, שעון ישראל) בקברו של הרבי מליובאוויטש זצ''ל בקווינס, ניו יורק.

ג'וליאני ביקש להגיע למקום כדי להביע הזדהות עם יהדות ארצות הברית לאחר הטבח שאירע בבית הכנסת ''עץ החיים'' בפיטסבורג.

ג'וליאני שידוע באהדתו למדינת ישראל ולעם היהודי אמר כי התפילה שלו בקברו של הרבי מליובאוויטש נועדה להראות שהפיגוע בפיטסבורג היכה בארצות הברית כולה, יהודים ושאינם יהודים כאחד.

''זו היתה מתקפה על כולם, לא רק על אלה שמתו, זו היתה מתקפה על כל העם היהודי בכל העולם, כי הרוצח שעשה את זה אמר שהוא הורג אותם רק בגלל היותם יהודים. זו היתה גם מתקפה על כל האמריקאים שמאמינים בחופש הדת וסבורים שאסור לתקוף בני אדם בגלל הדת שלהם", אמר.

ג'וליאני הדגיש כי הניסיונות בשמאל האמריקני להאשים את הנשיא טראמפ במעשה הטבח הם מטורפים, כלשונו. ''האיש שביצע את הירי כתב באתר האינטרנט שלו או מה שזה לא היה שהוא שונא את דונלד טראמפ כי יש לו יותר מדי חברים יהודים.

''אז אי אפשר לנצח עם האנשים האלה שרוצים ליצור בעיות פוליטיות מכל דבר, ולנשיא יש כל זכות להגן על עצמו ולהצביע על השנאה הזאת. השנאה לא באה מהנשיא", הוסיף ראש עיריית ניו יורק לשעבר. "היו לנו מתקפות על ארצות הברית בתקופתם של נשיאים אחרים ולא האשימו אותם במתקפות האלה".

רודי ג'וליאני בקברו של הרבי מליובאוויטש