אוהלי אירוח ענקיים
אוהלי אירוח ענקייםצילום: מנהלת מערת המכפלה

עשרות אלפי יהודים מגיעים היום (שישי) לחברון כדי להשתתף בשבת ''חיי שרה''.

בין ההמונים שיתארחו ביישוב היהודי בחברון - שרים, ח''כים, רבנים, ראשי ההתיישבות ואישי ציבור.

גם השנה יוקם אוהל ענק ומפואר של חב"ד ובו יסעדו אלפי האורחים שלוש סעודות במחיר מוזל ומסובסד.

השנה מציינים בחברון שתי בשורות חשובות להתיישבות בעיר האבות: האחת - פתיחה רשמית של האתר הארכיאולוגי בתל חברון כאתר רשמי של רשות הטבע והגנים, והשניה - אישור התקציב שיאפשר בניית כ–30 דירות חדשות ברובע חזקיהו - נחלת חב"ד.

אורי קרזן, מנכ"ל הישוב היהודי בחברון, אמר "אני נרגש לקראת השבת, זהו יום חג מיוחד לחברון ולעם ישראל בכל העולם כולו. בעתיד הלא רחוק בעזרת ה' נארח אורחים בבניינים החדשים הצפויים להיבנות ברובע חזקיהו. אנו מאחלים לאלפי האורחים והתושבים שבת של שלום ושמחה".

אוהל חב"ד הענק שיארח את אלפי הסועדיםהיישוב היהודי בחברון

הרב דני כהן, שליח חב"ד בחברון, מספר "תנועת חב"ד תמיד ראתה חשיבות גדולה לעמוד לימין היישוב היהודי בחברון, ושמחה מאוד להוביל את המיזם של סעודת השבת הגדולה בעולם דווקא כאן למרגלות מערת המכפלה ביחד עם אלפי יהודים שיגיעו לשבת בחברון.

''חשוב לנו שיהודים שמגיעים לחברון לא רק יקבלו אוכל אלא ממש יתפנקו בסעודות שבת מפוארות כפי שהיה נוהג אברהם אבינו", תיאר כהן.

שבת חיי שרה בחברון היא אירוע שכבר הפך למסורת, ומקיף מידי שנה יותר ויותר משתתפים. האורחים, שבתוכם אורחים מחו"ל ומהארץ וצעירים וצעירות רבים, מוצאים מקומות לינה בכל פינה אפשרית ובלתי אפשרית. המשפחות בקרית ארבע וחברון פותחות את ביתן לכל; ברי המזל מצליחים למצוא חדר בבתי הארחה או במדרשה. אחרים לנים בישיבות, באולפנה או בבתי הספר, באוהלים או אפילו בשקי שינה תחת כיפת השמים.

סעודות השבת נערכות במקומות מרכזיים או בבתי המשפחות – כאשר כל משפחה מארחת עשרות רבים של אורחים, בני משפחה, חברים או אף אורחים בלתי מוכרים המוזמנים ברוחב לב ומצטרפים לסעודה – כמעט כמו בימי אברהם אבינו.

החוויה המרכזית היא התפילות במערת המכפלה - הן בליל שבת והן בשבת בבוקר: בתוך כל אולמות המערה – הפתוחה כולה ליהודים - וברחבה הגדולה סביבה, נאספים עשרות אלפי יהודים, מתפללים יחד וקוראים בתורה את פרשת קניין המערה.