6 הרוגים בתאונה בבקעת הירדן

שבעה פלסטינים נהרגו הבוקר (ראשון) וארבעה נוספים נפצעו באורח קשה בהתנגשות בין משאית למיניבוס הסעות בכביש 90, סמוך לפצאל בבקעת הירדן.

כוחות הכיבוי חילצו את הלכודים והעבירו את הפצועים לטיפול של צוותי מד"א. הפצועים מפונים באמצעות מסוקים לבתי החולים שיבא בתל השומר, בילינסון בפתח תקווה והדסה עין כרם בירושלים.

מנחם בקוש סגן ראש סניף איחוד הצלה בנימין מסר, "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה של תאונה עם מעורבות משאית ורכב הסעות פלסטיני.

צוותי כיבוי פעלו בזירה לחילוץ הלכודים. מרבית הנוסעים ברכב ההסעות סבלו מפגיעות רב מערכתיות וששה מהם היו ללא רוח חיים. יחד עם צוותי רפואה של צה"ל, מד"א, והסהר האדום, הענקנו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה לנפגעים שפונו לאחר מכן לבתי החולים במסוקים ואמבולנסים של הסהר האדום".

סגן ניצב נאג'י סלימאן קצין התנועה של מחוז ש"י

פראמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר, "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד בין משאית ורכב הסעות מסחרי. במרכז הכביש ראינו את הרכב המסחרי שהיה עם פגיעה קשות מאוד בחלקו הקדמי, 2 פצועים בשנות ה 30 שכבו על הכביש כשהם סובלים מפציעות קשות בפלג גופם העליון ו- 8 מנוסעי הרכב נלכדו בתוכו.

הענקנו לפצועים שהיו מחוץ לרכב טיפול רפואי ראשוני מציל חיים והם פונו במסוקים לבי"ח כשמצבם קשה ויציב. לוחמי האש חילצו 2 פצועים נוספים, אחד מהם היה מחוסר הכרה והונשם בשטח ובהמשך גם הם פונו במסוקים לבי"ח. 6 נפגעים נוספים שחולצו מהרכב היו מחוסרי הכרה עם פציעות רב מערכתיות קשות מאוד, ביצענו בהם בדיקות רפואיות אך הם היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם בשטח. נהג המשאית שהתהלך בזירה נבדק ולא נזקק לפינוי לבית חולים".

בעקבות התאונה נחסם הכביש לתנועה בשני הכיוונים.

תיעוד התאונה הבוקר

בשבוע שעבר נהרגו שמונת בני משפחת עטר מהיישוב פסגות בתאונה בכביש 90 באזור ים המלח.

ההרוגים הם יריב בן 45, שושי בת 47, והילדים יעקב ישראל (12), עטרת (11), איילה (9), מוריה (7), ידיד (5) ואביגיל (3).

מעצרו של הנהג הפוגע, בן 52, הוארך עד היום. בדיון התברר כי המשטרה חושדת שנהג תחת השפעת סם. הנהג מסר בחקירתו כי הוא משתמש לעיתים בגראס רפואי.