יצחק רבין
יצחק רביןצילום: פלאש 90

מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, אהרן דומב (דומפה), הגיב הבוקר (ראשון) לפרסום בערוץ 10 אודות מכתב ששיגר לראש הממשלה רבין כשנה וחצי לפני הרצח, בו הזהיר מאפשרות של רצח פוליטי במדינת ישראל.

דומב טען כי המכתב הגיע על רקע אווירה פוליטית נפיצה, ולא נבע ממידע קונקרטי שהיה בידיו אודות כוונות לרצוח את רבין.

"המציאות הייתה מסוכנת והייתה אפשרות גם שמישהו מהשמאל ירצח איש ימין", אמר דומב בראיון לגלי צה"ל.

דומב הדגיש כי לא ידע גם על פסיקות רבנים שהתירו את דמו של ראש הממשלה, "גם אם הייתי שומע רבנים שמתירים את דמו של רבין זה היה במובן הפילוסופי ולא המציאותי".

במכתב תחת הכותרת "להימנע מהגרוע ביותר" שהביא הפרשן ברק רביד כתב דומפה, "מבחינתם של רבים בישראל היעדר ההזדהות הבולט שלך ושל מרבית שרי ממשלת ישראל עם סבלם של יהודים באשדוד, עפולה, חדרה ירושלים ושטחי יש"ע גורם תחושה נוראה של ניכור.

אצל רבים מהם ניכור זו מתורגמת ליאוש ואצל קומץ מהם ייאוש זה עלול לגרום לפעולות ייאוש קיצוניות שיש להן פוטנציאל לזעזע את מוסדות הקיום של ישראל.

לצערי אני שומע יותר ויותר בזמן האחרון כי הפתרון היחיד לממשלה הזו, המתבטאים באורח חמור כלפי הימין הקיצוני והשולי הינו - רצח פוליטי".

דומפה הזהיר והדגיש כי "רצח כזה חס ושלום חמור ביותר מכל הבחינות ויש לנו לעשות ככל שביכולתנו לעוצרו. אנו מצידנו עושים כל מאמץ, אולם מצאתי לנכון להתריע בפניך על כך, וכי באם תמשיך בדרך זו תישא לפחות "באחריות עקיפה" (בניסוחה של ועדת כהן) בגין פעולה שטנית של יחיד שהיא שהוא פועל יוצא ממדיניות זו".