דגן ואלקין. ארכיון
דגן ואלקין. ארכיוןצילום: מועצת שומרון

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מברך את השר להגנת הסביבה ירושלים ומורשת ח"כ זאב אלקין, שלא יכהן כראש העיר ירושלים, על חזרתו במשרה מלאה לתפקידו כשר להגנת הסביבה וחבר הקבינט.

"מדינת ישראל הרוויחה את אחד השרים הטובים והחשובים שלה. הממשלה איננה אותה ממשלה ללא השר אלקין, ששומר על ההתיישבות ועל מדינת ישראל", אמר דגן.

דגן תיאר את אלקין כ"ציוני בכל רמ"ח איבריו. שהשמירה על מדינת ישראל, על צביונה וגבולותיה, והשמירה על יהודה ושומרון הם נר לרגליו. אנחנו שמחים על חזרתו המלאה לפעילות פוליטית ברמה הארצית".

עוד הוסיף דגן, "אלקין הוא ללא ספק השר היעיל והרציני ביותר בממשלה בנושא ההתיישבות".

בהקשר זה ציין דגן בין השאר את עמידתו של השר אלקין לצד ראש מועצת שומרון וההתיישבות במאבק על הכבישים העוקפים באוהל המחאה שהוקם יחד עם המשפחות השכולות מול בית ראש הממשלה. מאבק שהביא לתקצוב 5 כבישים עוקפים בכל יו"ש ב- 800 מליון ש"ח.

השר אלקין היה גם זה שקידם את התקציב למלחמה בלישמניה לאחר מאבק של מועצה אזורית שומרון. מדובר בתקציב של 40 מליון ש"ח לכל מדינת ישראל בדגש על השומרון שסבל וסובל מבעיית הלישמניה באופן משמעותי יחסית לשאר חלקי הארץ.

דגן הזכיר גם את התמיכה והעמידה של אלקין לצד השומרון במאבק על התב"עות לאחר רצח בני משפחת הנקין, באוהל המחאה הראשון מול בית ראש הממשלה, אלקין גם הצטרף ונתן את קולו למאבק המתמשך על ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, הגיע לנחם והביע את עמדתו בדרישה של השומרון וראש מועצת שומרון להפוך את הר ברכה לעיר לאחר רצח הרב איתמר בן גל.