גרמניה
גרמניהצילום: רויטרס

ראש המועצה המרכזית של יהודי גרמניה דורש ממשלת גרמניה להפעיל תוכנית חינוך ממשלתית שתחנך את המהגרים המוסלמים נגד אנטישמיות.

בראיון שהעניק לתקשורת הגרמנית, אמר ראש המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, אברהם לרר, כי הוא רוצה להילחם בתופעת האנטישמיות בקרב המהגרים המוסלמים שנכנסו למדינה בשנים האחרונות בעזרת תוכנית חינוך ממשלתית, שתספק שיעורים נגד אנטישמיות למהגרים.

"בעיית האנטישמיות הערבית-איסלמית עדיין מונחת לפנינו. הרבה מאוד מהאנשים האלו הושפעו ממשטרים בהם האנטישמיות היא חלק מהרציונל של המדינה, והזכות להתקיים כמדינה עצמאית נשללת מהמדינה היהודית" אמר לרר.

הוא הוסיף כי "אני מאמין שכאשר מהגרים יצליחו להתיישב בבית משלהם ובמקום עבודה משלהם, האנטישמיות בקרב המוסלמים תפרוץ עוד יותר ואנשים יבטאו בגלוי את דעותיהם כלפי הקהילה היהודית בגרמניה. כדי למנוע את התרחיש הזה, אנו צריכים להתאים קורסי אינטגרציה לאנשים האלו לפי ארץ המוצא שלהם. כל מה שנדרש הוא שעות נוספות בשיעורי אינטגרציה בהם ערכים בסיסיים כמו דמוקרטיה ויחס לנשים יילמדו בצורה אינטנסיבית יותר".

על פי ההערכות מתגוררים כיום בגרמניה 200 אלף יהודים, כאשר לפחות 40 אלף מתוכם מתגוררים בברלין. לפני פריצת מלחמת העולם השנייה עמדה הקהילה היהודית בגרמניה על חצי מיליון בני אדם.

בשנים האחרונות חל גידול משמעותי במספר התקריות על רקע אנטישמי במדינה, כאשר במקרים רבים היו מעורבים מהגרים מוסלמים. בדו"ח שפירסם משרד הפנים הגרמני נמסר כי בשנת 2017 עמד מספר התלונות על תקריות על רקע אנטישמי על 1453, כאשר דו"ח של הוועד היהודי-אמריקאי הראה כי רמת האנטישמיות בקרב תלמידים ממוצא טורקי או ערבי נמצאת בעלייה משמעותית.