בנט לליברמן: או שתביא ביטחון או שתזוז הצידה

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט תקף בצהריים (שני) במילים חריפות בפתח ישיבת סיעתו את שר הביטחון אביגדור ליברמן.

"לצערי, בשנתיים שמכהן ליברמן כשר הביטחון הוא ריסק את ההרתעה הישראלית. מערכת הביטחון בתקופתו אינה תקיפה מספיק בהריסת בתי מחבלים רוצחים, אינה מונעת העברת קצבאות טרור למשפחות למרות שדפקנו על השולחן במשך שנתיים בעניין הזה, אינה דואגת להעמדה מהירה לדין".

"זו אחריות ישירה של שר הביטחון. מי שלא דורש הרתעה, לא מייצר הרתעה. הכל מילים, אבל מעשים אין שם. לכן, הבאנו את חוק גירוש משפחות מחבלים, כמנוף להאיץ את מערכת הביטחון לעשות את כל הדברים האלה. אם שר הביטחון לא מצליח לעשות את העבודה, אנחנו נעשה את זה במקומו. או שתביא ביטחון, או שתזוז הצידה. את המצב הנוכחי אסור להמשיך".

בסוף דבריו שיגר מסר של ברכה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לרגל חידוש הסנקציות על איראן, "התמנון האיראני ממשיך לנסות לפגוע בישראל בכל החזיתות באמצעות זרועות הטרור שהוא מפעיל באזורנו. אין לנו דבר וחצי דבר מול העם האיראני עצמו. כמו כל אדם, גם הצעיר האיראני רוצה חינוך, השכלה ועתיד. גם להם נמאס לפתוח את הברזים בבתים ולראות בוץ יוצא במקום מים, בשביל הרפתקאות מסוכנות שנמצאות אלף קילומטרים מהם.

הבעיה נעוצה במשטר שמחפש הרפתקנות אימפריאליסטית וגרעינית. ההרפתקנות הזו תמיט על העם האיראני עוני וסבל רב כל עוד ההנהגה שלהם תמשיך לשנוא את העם היהודי יותר מאשר לדאוג לעם האיראני. לכן, בשם ממשלת ישראל, עם ישראל ומדינת ישראל כולה אני רוצה להודות לנשיא טראמפ"

ליברמן הגיב לבנט בציוץ בטוויטר, "ראיתי את בנט עצבני ולחוץ בישיבת הסיעה. אני מאחל לו בריאות טובה ואריכות ימים.