בני חו"ל בשבת ישיבה
בני חו"ל בשבת ישיבהצילום: ישיבת הכותל

בניגוד לישראל, בה מסלול הלימודים והגיוס כמעט וברור לחלוטין לבני הנוער והם יודעים לומר בוודאות מה יעשו בשנה הבאה, מגוון האפשרויות עבור הצעירים היהודיים בתפוצות רחב הרבה יותר, והם עומדים בפני בחירות שונות הנוגעות לעתידם האישי והלאומי.

רובם ממשיכים במסלול הטבעי לכאורה הכולל לימודים אקדמיים ויציאה לשוק העבודה בעולם שאין בו אווירה יהודית, אך יש גם מי שבוחרים אחרת. מדי שנה, עשרות מהם בוחרים לעצור את מרוץ החיים המערבי, להגיע לשנת לימודים תורניים בישראל, להתחבר למהות הישראלית, לערכים הציוניים ולהעשיר את עולמם.

בחודש אלול האחרון פתחו ישיבות ההסדר את שעריהן למעל מעשרת אלפים תלמידים, שהגיעו לשקוד על תורתם בכל 62 הישיבות הפועלות במסגרת איגוד ישיבות ההסדר. בעוד בכל הישיבות לומדים כ-400 תלמידים בני חו"ל, בישיבת הכותל לומדים כ-50 מהם בשילוב מלא עם מאות תלמידי הישיבה הישראלים.

לתרומה ולהצטרפות לחצו כאן

מהווי הישיבה
מהווי הישיבהצילום: ישיבת הכותל

ישיבת הכותל שואפת להעניק לתלמידים המגיעים מחוץ לארץ את חווית לימוד התורה באווירה של ישיבת הסדר. היא מחנכת לאהבת עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, דרך חוויות שונות ודרך לימוד תורה אינטנסיבי, הכולל שיעורי גמרא ברמות שונות, הלכה, מחשבה ותנ"ך, שיעור שבועי בבתי הר"מים וכן שיעורים בנושאים שונים ע"י מרצים מן החוץ. בנוסף ללימוד התורה העשיר, התלמידים זוכים לליווי צמוד, יוצאים לטייל ברחבי הארץ כדי להכיר אותה ומשתתפים בהתנדבות קבועה באזור ירושלים.

ביקור חיילים ממסלול מח"ל
ביקור חיילים ממסלול מח"לצילום: ישיבת הכותל

התלמידים גרים בשילוב מלא עם התלמידים הישראליים ולומדים להכיר את האופי הישראלי מקרוב.
כדי להקל על בני חו"ל את האפשרות להגיע לישראל, ישיבת הכותל משתפת פעולה בתוכנית של "ישיבה-יונברסיטי" המאפשרת לתלמידי חו"ל לקבל נקודות לתואר עבור שנת הלימוד שלהם בארץ.

לישיבת הכותל גם תוכנית ייחודית לתלמידים מדרום אמריקה, הבאים ללמוד ולהתחזק, תוך שימת דגש על ערכים ציוניים ודתיים, מתוך מגמה שיחזרו לקהילותיהם ויפיצו את תורת ארץ ישראל בקהילה.
השילוב מתחיל בחיי היומיום בחדרים, בחדר האוכל ובבית המדרש וממשיך בלימוד משותף. חלק מהבחורים אפילו בוחרים להמשיך לשנה שניה ואף להתגייס לצה"ל. בישיבת הכותל השילוב נתפס כשליחות ציונית ואף ניתן לראות כי לישיבה מספר שיא של מתגייסים ויוצאים לפיקוד מבני חו"ל.

בני חו"ל בשבת ישיבה
בני חו"ל בשבת ישיבהצילום: ישיבת הכותל

הניסיון מראה כי תלמיד מחו"ל שבחר להתגייס לצבא בסופו של דבר גם עולה לארץ. הישיבה שומרת על קשר עם התלמידים והבוגרים שעולים לארץ ומקיימת מסיבה שנתית שבה כל שנה מציינים ומברכים עשרות עולים חדשים.

הרב ראובן טרגין, מרכז תוכנית בני חו"ל בישיבת הכותל מציין את הייחודיות של התוכנית: "בישיבה שלנו כשבאים לשנה בארץ, באמת נמצאים בארץ. הלימוד המשותף, המגורים והכלכלה המשותפים עם התלמידים הישראלים יוצר חיבור משמעותי בין התלמידים ובסופו של דבר גם בין ישראל ובין הקהילות היהודיות בתפוצות".

הרב טרגין עם תלמיד במסלול
הרב טרגין עם תלמיד במסלולצילום: ישיבת הכותל

מוטי ג'רבי מנכ"ל ישיבת הכותל מסביר כי "המיקום המיוחד של הישיבה, ברובע היהודי סמוך ונראה למקום המקדש ולכותל המערבי, הוא אבן שואבת לבחורים מחו"ל הרוצים להתבשם מהאווירה של ארץ ישראל ומהתורה הגדולה היוצאת מבית המדרש הציוני-דתי של ישיבות ההסדר. נמשיך להיות ראש החץ של ישיבות ההסדר, הן במצוינות בלימוד, והן בהקשבה לצרכי עם ישראל – בארץ ובעולם".

השבוע, בו חל יום הולדתו של הרב הדרי, שהיה ראש הישיבה הראשון וכיהן גם כנשיא הישיבה עד לפטירתו, יוצאת הישיבה בקמפיין מימון המונים לזכרו של הרב.

באמצעות קמפיין מימון ההמונים תגדיל ותרחיב הישיבה את אוצר הספרים הישיבתי, כמו גם את אוצר הספרים לבני חו"ל.

לתרומה ולהצטרפות לחצו כאן