מהגרים באירופה
מהגרים באירופהצילום: רויטרס

המודיעין האוסטרי מזהיר מפני התפרצות אלימה של עשרות אלפי מהגרים מוסלמים, חמושים בסכינים, אל תוך מדינות האיחוד האירופי.

על פי הדו"ח, לפחות 20 אלף מהגרים ממתינים סמוך לגבול בוסניה – קרואטיה וינסו לפרוץ את הגבול בימים הקרובים, כאשר על פי המודיעין האוסטרי "כמעט כולם חמושים בסכינים" מה שעלול להוביל לשפיכות דמים.

בשבועות האחרונים התפתחו מספר תקריות אלימות בין מהגרים שניסו לפרוץ את הגבול לבין כוחות הביטחון של קרואטיה, לאחר שהמהגרים טענו כי קיבלו מידע שגוי ולפיו קרואטיה עומדת לפתוח את הגבול ולאפשר להם מעבר אל תוך מדינות אירופה.

מקור במשרד הפנים האוסטרי סיפר כי "כוחות הביטחון הקרואטים מנסים להתמודד עם זה לבד ואפילו מיקמו כוחות מיוחדים סמוך לגבול, אולם הם נאלצים להתמודד עם התפתחויות מדאיגות מאוד בגבול עם בוסניה. עוד ועוד מהגרים בלתי חוקיים מגיעים, כולם חמושים בסכינים. אין שם כמעט משפחות או נשים יותר. 95 אחוזים מהמהגרים שמנסים לפרוץ את הגבול הם גברים צעירים שכמעט כולם חמושים בסכינים. שומר גבולות אחד כבר נדקר על ידם. הרוב מגיע מפקיסטן, אבל יש גם הרבה איראנים, אלג'יראים ומרוקאים".

אתר ברייברט דיווח בחודש אוגוסט האחרון כי פעילי ארגון "גבולות פתוחים" הפועלת לקליטת מהגרים מוסלמים באירופה איימו על שוטרי הגבולות בקרואטיה כי אם ימנעו בכוח את כניסת המהגרים השוהים ליד הגבולות, הם יעמדו בפני לחץ ואף תביעות משפטיות מצד ארגונים לא ממשלתיים התומכים בכניסת המהגרים לאירופה.