מירי רגב
מירי רגבצילום: מרים אלסטר, פלאש90

שרת התרבות והספורט מירי רגב שיגרה הערב (שני) מכתב בהול לשר הספורט הספרדי חוזה גיראו ובו היא מביעה מורת רוח לנוכח כניעת ההתאחדות הספרדית ללחצי ארגוני ה-BDS, הדורשים לבטל את משחקה של נבחרת הכדורמים הישראלית מול הספרדים.

"נודע לי כי בכוונת עיריית מולינס דל ריי להזיז את מיקום המשחק של נבחרת ישראל בכדורמים במסגרת הליגה העולמית שתוכנן להתקיים מחר ולקיימו ללא השתתפות קהל, זאת לאור ההפגנות של תנועות BDS הקוראות להחרמת ישראל", כתבה השרה רגב במכתבה.

היא הוסיפה כי "מדובר בתנועות אנטישמיות הפועלות נגד מדינת ישראל ואזרחיה ואני מצפה מממשלת ספרד לפעול על מנת להשפיע על ההחלטה של עיריית מולינס דל ריי ולשנותה".

עוד הוסיפה שרת התרבות והספורט במכתבה למקבילה הספרדי: "אני מצפה ממך לדאוג שהעירייה תפעל על פי הצ'רטר האולימפי הבינלאומי ותאפשר לכלל הספורטאים להתחרות באופן שווה בתחרות ולהתערבותך לוודא שהמשחקים יתקיימו על פי התכנון המקורי, למנוע מתנועות ה-BDS להפריע לקיום ההליך של התחרות ולדאוג לשלומם וביטחונם של הספורטאים הישראליים".

נזכיר כי נבחרת הכדורמים של ישראל לנשים, הגיעה לעיר הקטלונית וגילתה שהמשחק הוזז למיקום שונה, עקב מחאות ואיומים מצד ארגונים אנטי ישראליים.