מרים פרץ
מרים פרץצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בהיכל התרבות בת"א נערך הערב (שני) אירוע בסימן 70 שנה למדינת ישראל ו-50 שנה לברית יוצאי מרוקו בישראל, גוף המאגד את יהודי מרוקו שעלו לארץ.

כלת פרס ישראל, מרים פרץ, סיפרה את סיפור עלייתה. "הוריי שבאו מהרי האטלס לא ידעו קרוא וכתוב, אך שאבא היה אומר 'ירושלים' היה מנשק כל אות. כשעלינו ממרוקו, אבא נישק את האדמה – לא ידעתי שיבוא היום ואנשק את האדמה בקברים של בניי".

"היו קשיים במעברה, אך לא זו התמונה שאני בוחרת. אני בוחרת לראות את הטוב: שהמשכנו, שגידלנו ילדים וגם שילמנו את המחיר של ירושלים שנקנה בדם. בשבוע הבא ימלאו 20 שנה למות בני אוריאל – הייתי מוכנה למות כדי שבניי יקראו לי אמא. אם יש לכם ילדים שקוראים לכם 'אמא', תגידו תודה", הוסיפה פרץ.

ד"ר שמעון אוחיון, יו"ר ברית יוצאי מרוקו בישראל, סיפר כי "בעקבות הסרט 'סאלח פה זה ארץ ישראל' חשנו כולנו עלבון על אשר נעשה לדור העולים. על אף זאת, תרם אותו דור ליצירת חגורה ביטחונית בגבולות המדינה ולייהוד הנגב".

"יהודי צפון אפריקה התיישבו בנגב, בזמן שאף אחד לא רצה להתיישב שם ובכך למעשה הצילו את הנגב. אני פונה לשר החינוך בנט: תפעל להכנסת פרק זה לספרי ההיסטוריה של תלמידי ישראל", הוסיף אוחיון.

ברית יוצאי מרוקו בישראל הוא ארגון הגג של עולי מרוקו בישראל, נוסדה בשנת 1967 כתנועה חברתית התנדבותית, מתוך רצון לפעול למען קליטת העליה ושילובה החברתי, לסייע ולטפל בנושאים החברתיים למען סולידריות חברתית וכן לטפח, לשמר ולהנחיל את המורשת והתרבות של יהודי מרוקו.