ליברמן בוועדת חוץ וביטחון
ליברמן בוועדת חוץ וביטחוןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אביגדור ליברמן הבהיר כי סיעת ''ישראל ביתנו'' תיאבק בכנסת עד להשלמת החקיקה של חוק עונש מוות למחבלים.

ליברמן סיפר הבוקר (שלישי) כי "לאחר למעלה מ-3 שנות מאבק עיקש, ביום רביעי הבא (14.11) חוק עונש מוות למחבלים יובא סוף סוף לדיון בוועדת חוק חוקה ומשפט ולאחריה לאישור בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

''לא נוותר ולא נעצור עד שנשלים את המשימה", הדגיש שר הביטחון.

האור הירוק להמשך החקיקה ניתן שלשום בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, לבקשת יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט. על פי הצעת החוק, אותה יזמה סיעת ישראל ביתנו, ניתן יהיה לגזור על מחבל עונש מוות גם ללא הסכמה פה אחד של השופטים, ויספיק לצורך כך רוב רגיל בקרב הרכב השופטים.

שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד) אמר אתמול כי ייאבק נגד החוק. "אני לוקח את האחריות על עצמי בנוגע לעצירת עונש המוות למחבלים. עונש המוות לא יקודם כל עוד לא יהיה דיון על כך והחלטת הקבינט".

בראיון לרדיו 103FM טען שטייניץ כי "החוק הזה יהיה הניצחון הכי גדול של ארגוני הטרור על ישראל. לא ניתן לעצמנו לגרום לעצמנו את הנזק הנושא הזה וגם לא נוציא אף אחד למוות- זה הכל פוליטיקה. גם שב"כ, מל"ל והיועץ המשפטי לממשלה מסכימים איתי שחקיקה עכשיו של עונש מוות למחבלים תגרום לפגיעה התדמיתית של ישראל והיא עצומה בעקבות הדבר הזה".