ראש מועצת בית אל: נעביר את משרדנו למחסום במחאה על הפקקיםדוברות מועצת בית אל

תושבי בנימין "מבלים" מדי בוקר בהמתנה ארוכה בפקקים בדרך לירושלים ומידי ערב בחזרה מירושלים ליישובים שמצפון לבירה, ולמרות עבודות להרחבה ושיפור הכביש, בעיית הפקקים רחוקה מפתרון.

ראש מועצת בית אל, שי אלון, יצא היום (שלישי) בשעות הבוקר המוקדמות לכיכר הסמוכה ליישוב אדם כדי לנתב את תנועת הרכבים הפלסטינים לתוך הכביש.

לדבריו התנהלות הצבא שמכבידה על תושבי רמאללה לצאת דרך מעבר קלנדיה גורמת לרבים מהם לבחור בדרך הארוכה העוברת דרך כביש עוקף רמאללה ובכך גורמת לפקקי תנועה לתושבי בנימין.

בסרטון שצילם הבוקר אלון, ניתן לראות כי בשעות הבוקר קיימת תנועה ערה מאוד של רכבים מכיוון רמאללה לציר עוקף רמאללה, אשר יוצרת שם פקקים. בחלוף דקות קצרות, לאחר שהצבא ניתב את היציאה מרמאללה לכיוונים אחרים, השתחרר הפקק ולתושבי בנימין התאפשרה נסיעה חלקה עד הכניסה לירושלים.

אלון אומר כי מדובר בטרור מסוג חדש: "אם פעם הטרור היה באבנים, היום הטרור הוא בכמות הרכבים. ברשות הפלסטינית הורידו את המיסים על רכישת מכוניות וכך כל אחד יכול לקנות רכב וכל הכבישים עמוסים. הצירים האלה לא יכולים לשאת את כמות הרכבים הזאת.

"הפתרון המאוד ברור הוא שהם צריכים לעבור דרך מסוף קלנדיה ולא חיזמא ואז תושבי בית אל ובנימין יוכלו להגיע תוך חצי שעה ולא תוך שעתיים. אנחנו לא ניתן לזה לקרות יותר", הבהיר.

אלון פירט את הצעדים הבאים שבכוונתו לעשות והודיע כי "מיום ראשון משרדי המועצה עוברים למחסום חיזמא עד לפתרון מוחלט".