דונלד טראמפ
דונלד טראמפReuters

יורם אטינגר, לשעבר ציר ישראל בוושינגטון ומנהל לשכת העיתונות הממשלתית, מתייחס בערוץ 7 לבחירות האמצע בארצות הברית שלדבריו מהוות סוג של הצבעת אמון בנשיא דונלד טראמפ.

"באופן מסורתי בחירות אמצע הכהונה הן לא רק בחירות לשני בתי המחוקקים אלא זאת תמיד גם הצבעת אמון או אי אמון במדיניות הנשיא", אומר אטינגר בפתח דבריו.

הוא מסביר כי הנשיא טראמפ שדרג את מעמדה של ארה"ב בעולם בשנתיים האחרונות והחזיר את היציבות לאמריקה, "במשך שמונה שנות אובמה חל כרסום חמור בתדמית ההרתעה של ארה"ב, טראמפ החזיר את ההרתעה ואת היציבות - מה שהשפיע לטובה על המפרץ הפרסי ועל המזרח התיון.

''טראמפ שינה ב-180 מעלות את המגמה של הנשיא אובמה שנתן רוח גבית לאיראן, טראמפ החליש את משטר האייטולות וזה נותן את אותותיו על כל המדינות הערביות".

אטינגר מעריך שטראמפ ימשיך במדיניות התמיכה בישראל, "הוא הראשון שהעביר את השגרירות לירושלים והחליט לצמצם באופן דרמטי את הסיוע לרשות הפלשתינית כל עוד היא ממשיכה בחינוך לטרור. הוא גם הראשון שפוגע בצורה כל כך חמורה באונר"א וגם הוא וגם יועציו מבינים שמדינה פלשתינית במזה"ת לא מקדמת אלא פוגעת".

להערכתו טראמפ נמצא במצב הרבה יותר טוב ממה שסבורים הדמוקרטים, "לפי הסקרים טראמפ עלה ל-51 אחוזי תמיכה, שזה אחוז גדול יותר בהשוואה לנשיאים קודמים בבחירות אמצע. להערכתי התוצאות תהיינה הרבה פחות חיוביות ממה שהדמוקרטים מצפים ויש סבירות שהרפובליקנים ישמרו על הרוב שלהן הן בבית הנבחרים והן בסנאט".