תוצאות מבחני נהיגה - גם בטלפון הכשר

במהלך דיוני הוועדה לפניות הציבור הובהר כי משרד התחבורה יאפשר מענה קולי בטלפון כשר להזמנת מבחני נהיגה וקבלת תוצאות

מיכל לוי , כ"ח בחשון תשע"ט

לימוד נהיגה. אילוסטרציה
לימוד נהיגה. אילוסטרציה
צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת קיימה דיון לבחינת השלכות המעבר למבחני נהיגה בשיטה הממוחשבת.

על פי השיטה החדשה התלמידים מזמינים מבחנים ומקבלים תשובות באמצעות מסרונים.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר דרש לאפשר מענה קולי לבעלי הטלפונים הכשרים. "כפי שהצלחנו במשרדי הממשלה ובבנקים להגן על הקשר הכשר הין הלקוחות לנותני השירות, כך יש לאפשר ללומדי נהיגה חרדים לקבל הודעה קולית על התור למבחן ועל התוצאה".

מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה מר אפי רוזן הבטיח כי בתוך בפרק זמן קצר תתאפשר גם שליחת הודעות מוקלטות. בכך לא יצטרך האזרח לפנות לאמצעים הטכנולוגיים. "המערכת החדשה תעודכן, והעניין יסודר" אמר רוזן

רוזן הוסיף והסביר כי ברגע שקובעים מועד לבחינה מעשית (טסט), מקבלים את ההודעה שלושה גורמים שהם מורה הנהיגה, בית הספר והתלמיד עצמו. מחובת המורה היא לעדכן את תלמידיו אודות מועד המבחן וזמנו. הוא הוסיף ופירט אודות המצלמות המוצבות ברכבי מורי הנהיגה והאופן בו התלמיד יוכל לערער על כישלונו במבחן המעשי, בכך שהוא יכול לצפות בסרטון שצולם בזמן הטסט כמובן בליווי אדם נוסף.

"בעוד שבשנים עברו היו טענות על הבוחנים ועל זמינות התורים, הרי שברפורמה החדשה הצבנו כ- 700 תבחינים שונים למדידת ואימות המעבר ההוגן במבחנים המעשיים. לאור זאת, אחוז המעבר במבחנים בין הצפון והדרום נע בין 39%-42%, אחוז שמביא תוצאה אחידה כמעט ברוב אזורי הארץ.

יו"ר הוועדה בירך על השיפורים בטסטים והמעבר למערכת הממוחשבת אך הביע תקווה שאכן בתוך זמן קצר אכן תהיה האפשרות לרישום ותשובות קוליות לבעלי טלפונים כשרים.