עו"ד שי ניצן
עו"ד שי ניצןצילום: ליאב פלד

פרקליט המדינה שי ניצן השתתף היום (שלישי) ביריד גיוס המתמחים של פרקליטות המדינה שנערך כמדי שנה בתל אביב, ובדברים שנשא התייחס במרומז לפרשת תאיר ראדה.

"האינטרס של הפרקליטות בכל תיק הוא להביא לחקר האמת", אמר ניצן למתמחים לעתיד שהשתתפו בכנס.

לדבריו, "בימים האחרונים אתם שומעים טענות שהפרקליטות אדישה לאפשרות שחף מפשע יושב בכלא, או לאפשרות שאדם שהוא רוצח מסתובב חופשי. זו טענה כל כך מופרכת שקשה בכלל להתייחס אליה".

"אין פרקליט שישן בשקט אם הוא חושב שיש חף מפשע שיושב בכלא, ואין פרקליט שישן בשקט אם הוא חושב שיש רוצח שמסתובב חופשי", טען ניצן.

"בעבר, כשהגיעה הפרקליטות למסקנה כי יש הצדקה למשפט חוזר, היא הסכימה לכך ללא כל היסוס. בתקופתי אישרתי לחזור מתיק בר-נוער אחרי שאדם ישב תקופה ארוכה בכלא, שם הגענו למסקנה שאין סיכוי סביר בהרשעה. לא הייתה שום בעיה ולא עניין של אגו", סיפר ניצן.

עם זאת הדגיש ניצן, "אין לנו שום כוונה לשנות עמדה בגלל לחץ ציבורי כזה או אחר. הפרקליטות הולכת ישר 70 שנה, זו המסורת שלנו. הפרקליטות היא גורם א פוליטי, מקבלת את ההחלטות באופן עצמאי, רק על בסיס הראיות בכל תיק ותיק, בשום אופן לא נקבל שום החלטה בגלל שגורם פוליטי כזה או אחר אומר איך לפעול בתיק פלילי. אנחנו פועלים באופן עצמאי מתוך מחויבות למדינה ולשלטון החוק".