ספורטאינו לא יסתתרו. מירי רגב
ספורטאינו לא יסתתרו. מירי רגבצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משחק הכדורמים בין נבחרות ישראל וספרד נערך הערב (שלישי) בהשתתפות קהל יהודי אוהד שגוייס על ידי הקהילה היהודית בספרד.

תחילה החליטו הספרדים לקיים את המשחק ללא קהל בעקבות לחצים שהפעילו ארגוני ה-BDS במקום.

ההחלטה השתנתה רק לאחר ששרת התרבות והספורט שיגרה מכתב חריף לשר הספורט הספרדי ובו דרשה ממנו את התערבותו לאפשר את המשחק עם קהל ולשמור על ביטחון המשלחת הישראלית.

במהלך כל היממה האחרונה ניהל מנכ"ל משרד התרבות שיחות עם יו"ר איגוד הכדורמים ועם גורמי משרד החוץ לוודא שאכן המשחק מתקיים כנדרש.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, ציינה הערב, "אני שמחה שבעקבות הלחץ הדיפלומטי שהפעלנו ומכתבי לשר הספורט הספרדי, החליטו הרשויות הספרדיות לסגת מהחלטתם השערורייתית לקיים את המשחק ללא קהל".

"לא נאפשר שספורטאינו ייאלצו להסתתר ולהתחרות ללא הסמלים הלאומיים שלנו, ללא הדגל וההמנון. אמשיך לפעול בכל הכלים העומדים ברשותי לדאוג שהספורטאים הישראליים יתחרו כשווים בין שווים מול כל יתר המתחרים", הוסיפה רגב.

לדבריה, "הגיע הזמן שהעולם יבין שארגוני ה-BDS הם ארגונים אנטישמיים הפועלים נגד מדינת ישראל ומערערים על הלגיטימציה שלנו בעולם. בזכות המאבק הדיפלומטי שניהלנו ומאבקה של יו"ר איגוד הכדורמים הצלחנו להטביע את הארגונים הללו בבריכת השחייה בברצלונה".

"אני מבקשת להודות ולהצדיע לרויטל על עמידתה האיתנה והאמיצה מול הלחצים שהופעלו עליה מצד השלטונות בספרד ואיגוד השחייה העולמי ועל שלא התפשרה לקיים את המשחק ללא קהל. זו ההתנהגות לה אני מצפה מכל יושבי ראש האיגודים והוועד האולימפי", ציינה רגב.