אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) פנה הבוקר (רביעי) לשר העבודה והרווחה חיים כץ בדרישה כי יוקצו תקנים לטיפול בנושא הבטיחות בעבודה גם ביהודה ושומרון.

"מספר ההרוגים מתחילת השנה מזעזע ויש לעשות הכל על מנת להביא להסדרה ולאכיפת הבטיחות באתרי העבודה השונים", אמר בן דהן. ''יהודה ושומרון לא נמצאים בזימבבואה או במקום מרוחק אחר באירופה או ביבשות אחרות. זה כאן, זה חלק ממדינת ישראל וצריך לדאוג לאכיפת הבטיחות בבנייה גם כאן.

"אני קורא לחברי השר חיים כץ - פעל להקצאת התקנים כדי שגם ביהודה ושומרון תתקיים אכיפה בנושא הבטיחות בעבודה", הוסיף בן דהן.

בתחילת השבוע, נזכיר, איימה ההסתדרות להשבית את המשק בעקבות שרשרת תאונות עבודה בענפי התעשייה השונים ובפרט בענף הבנייה. טענת ההסתדרות הייתה כי ההפקרות בענף הבנייה נמשכת ורק מתחילת השנה מניין הקורבנות עומד על 37 עובדים.

השביתה נמנעה אתמול לאחר ששר האוצר משה כחלון, שר הרווחה חיים כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיעו להסכמות שיובילו לביטולה.

בין ההסכמות עליהם החליטו השלושה - הגדלה במאות אחוזים של תקני המפקחים במינהל הבטיחות בעבודה ואכיפה מוגברת. בעקבות הגדלה צפויה זו במספר המפקחים פנה סגן שר הביטחון בן דהן לשר העבודה חיים כץ בדרישה כי 15 מהתקנים החדשים יוקצו לפיקוח ואכיפה ביהודה ושומרון.

הרב בן דהן
הרב בן דהןצילום: הדס פרוש, פלאש 90