מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפילוג החרדי - התשובה האגודאית: על רקע הניסיון לייצר גוש חרדי מאוחד בבית שמש מול ראשת העיר הנבחרת עליזה בלוך, מבהיר הבוקר (ד') סגן שר החינוך מאיר פרוש כי לא ילך לגוש מאוחד בבית שמש כל עוד משה אבוטבול לא מתפטר מהמקום הראשון ביהדות התורה - בו הוצב טכנית בלבד - וכל עוד לא תוענק תמיכה חרדית כוללת בצפת למועמד החרדי נחמן גלבך.

"איננו יכולים ולא מוכנים לדון ולכונן בריתות פוליטיות, עם מפלגות שאינן מכבדות הסכמים קודמים, ולא ממלאות אחר התחייבויות שלהן עצמן", אמר פרוש.

"כל עוד יושב איש ש"ס בבית שמש על מקום של איש 'אגודת ישראל' במועצת העיר, למרות התחייבות ברורה וחתומה של יו"ר ש"ס בבית שמש להכניס נציג אחד של אגודת ישראל על חשבונה, כפיצוי על כך שהרב משה אבוטבול הוצב במקום הראשון ברשימת 'יהדות התורה', בגלל תקלה טכנית ברשימה שהגיש ושמטעמה התכוון להתמודד על ראשות העיר – איננו קשורים לבלוק כלשהו", הבהיר.

לדבריו, "תנועת ש"ס בעצמה מאשרת ומודה שהיא אכן התחייבה על כך, שלשום בכינוס של נציגי הסיעות היא גם הגדילה לעשות והתחייבה להביא את מכתב ההתפטרות עד אמש, אבל במציאות ההתחייבות הזאת לא תורגמה למעשים, וכעת מנסים לדרוש מאתנו שיתוף פעולה מבלי שיקיימו את מה שהתחייבו עליו בכתב לפני 45 יום", הוסיף.

עם זאת, הבהיר כי כאשר תנועת ש"ס תקיים את התחייבותה מלפני 45 יום, ואת תמיכתה במועמד אגודת ישראל לראשות העיר צפת, נוכל לדון על הקמת בלוק מאוחד של הנציגים החרדיים בנושאי היהדות".

במאמר המערכת בביטאון התנועה 'המבשר' עוקצים ב'שלומי אמונים' את 'דגל התורה' המבקשת לתמוך במשה ליאון בשם השמירה על קדושת ירושלים בשעה שרק לפני שבוע הם סירבו לתמוך במועמד החרדי יוסי דייטש ואף עתה מסרבים לתמוך במועמד אגודת ישראל בצפת אלא מבכרים להעניק התמיכה למועמד הליכוד שוקי אוחנה.

"אין כיום מקום לדיבורים הצבועים המדברים על רוממותה של ירושלים ויקרת ערכה. אלה שפגעו בלבה של ירושלים, אל יתיימרו לשמור על קדושתה, בוודאי כל זמן שהם אינם תומכים באופן גורף במועמד החרדי בצפת. אל יטיפו מוסר למי שמסרו נפשם למען קדושת ירושלים, ועשו הכל למען קיים צו כקש"ת מרנן ורבנן שרי התורה והחסידות שליט"א", לשון המאמר.

"הם, שהעדיפו לפני חודש מועמד שאינו נמנה על הציבור החרדי, באים כעת ומצווחים ככרוכיא על הצורך בראש עיר דתי. הם, שלא בחלו בכל תכסיס כדי להעביר את האפשרות שראש העיר יהיה חרדי, ירא ושלם, הם הם הבאים ומוכיחים בשער. והציבוריות החרדית שואלת ותמהה: היכן הייתם, אך ורק לפני שבועיים ימים, כאשר אפשר היה לקדש שם שמים בירושלים ולפעול למען מועמד חרדי, איש מתוכנו. היכן נעלמה אז, התובנה בה אתם מנפנפים כעת על החשיבות שיש בראש עיר דתי. וכי רק דתי טוב עבורכם. ואילו מועמד הנמנה על מחנה היראים – אינו טוב עבורכם?".

"היום הם מאמצים אל לבם את ירושלים. היום הם רוטטים מקדושתה של ירושלים. רק היום הם נזכרים כי ירושלים היא עיר הקודש והמקדש, והם נזכרים כי ירושלים אינה ככל הערים. רק היום, כשפסו הסיכויים בבחירות הנוכחיות שהמועמד החרדי יעלה לראשות העיר. עד היום, הם היו עסוקים בטיעונים של מה בכך כי אין סיכוי למועמד החרדי. הם היו עסוקים בחתירה בלתי נלאית נגד המשימה הברורה והמתבקשת ביותר: מצביעים למועמד החרדי, כפסקם של גדולי ישראל זלה"ה מכל הדורות, ובראשם מרנן ורבנן החזון איש זצוק"ל, האמרי חיים זצוק"ל, הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ובעל שבט הלוי זצוק"ל. בזמן אמת, הם משכו את ידיהם מכל זאת".

המאמר התייחס אף לסוגית ההתמודדות בצפת. "הפכפכות זו מקומה לא יכירנו אצל שומעי דבר ה' החרדים אל דברו. אותם הזועקים בירושלים כי צריך ראש עיר דתי, הולכים בצפת, עיר קדשנו, יד ביד עם מי שאינו נמנה על החרדים או הדתיים – כשיש סיכוי גבוה ביותר שלו משלבים כעת ידיים עם שאר המפלגות החרדיות בצפת, כי אז הרב נחמן גלבך, המועמד החרדי, מקבל את ראשות העיר. כאן הם כבר לא יודעים שיש צורך בראש עיר שלבו ער ורענן לכל דבר שבקדושה. כך גם לגבי הדיבורים אודות גוש חוסם בבית שמש. מדוע אין דיבורים על גוש חוסם בצפת? וכי לא דין צפת כדין בית שמש, ויותר מכך?!".