המושב המיוחד בפרלמנט
המושב המיוחד בפרלמנטצילום: יוני קמפינסקי

משתתפי כנס איגוד הקהילות היהודיות (EJA) שנערך בבריסל הגיעו הבוקר (רביעי) לבניין הפרלמנט האירופי.

את המושב המיוחד בפרלמנט מנחה אלפיאז וייאחה, מתאם המאבק בגזענות בפרלמנט האירופי. וייאחה המוסלמי פתח את המושב בדברי הזדהות עם העם היהודי שמתמודד עם האיום האנטישמי.

"המלחמה באנטישמיות לא צריכה להיות רק של היהודים", אמר וייאחה, "מדובר בביטוי השנאה החמור ביותר. אנחנו יודעים מה הביאה האנטישמיות באירופה. כשיש אנטישמיות זה משפיע על ציבורים רבים, כולל הציבור המוסלמי ועוד מיעוטים. כשאני שומע על הצורך בשמירה בבתי ספר ובתי כנסת, אני שואל את עצמי לאן הגענו?

''זו לא האירופה שאני רוצה לחיות בה. האנשים כאן בפרלמנט האירופי חייבים לפעול נגד האנטישמיות. לבקר את מדינת ישראל זה בסדר, אבל רבים חוצים את הקווים האדומים וזה נהיה אנטישמי. עבורי מאוד חשוב להגיד לכם שיש בפרלמנט האירופי תמיכה רבה בציבור היהודי".

וייאחה הזכיר כי ''לפני שנה התקבלה החלטה כאן נגד האנטישמיות, כי חשוב מאוד להגדיר את הקו שבו דברי ביקורת נהפכים לביטויי שנאה ואנטישמיות".

בדיון בפרלמנט האירופי משתתפים גם נציג ה-EJA אלכס בנימין, חבר הפרלמנט האירופאי מגרמניה ארני גרקה, יושב ראש ה-EJA הרב מנחם מרגולין, חבר הפרלמנט האירופי אנדי קריסטיה ומנכ"ל המשרד לירושלים ומורשת רן ישי.