פאתי היישוב נווה צוף
פאתי היישוב נווה צוףצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מאות תושבי נוה צוף שלחו אתמול מכתב למח"ט אפרים, אל"מ עידן כץ, בו דרשו להשיב את הביטחון האישי בכביש 465 חוצה בנימין, בעיקר באיזור הכפר דיר אבו משעל.

אופיר שטיינבאום, תושב נוה צוף ודובר היישוב, אומר כי המצב הפך לבלתי נסבל. "לפחות פעמיים בשבוע זורקים צמיגים בוערים על הכביש. זריקות אבנים וסלעים זה עניין שגרתי. אנחנו מעריכים את הצבא אבל רוצים שההרתעה תחזור", הוא אומר בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריו, "אנחנו מרגישים שהצבא לא עושה את כל מה שהוא יכול לעשות, כולל פעילות הרתעתית בכפרים. אנחנו מדברים על כביש מרכזי שמחבר אותנו לשפלה ולמודיעין. הכביש הזה חייב להיות בטוח".

שטיינבאום טוען שגם זכות המחאה נשללה מהתושבים. "ביום שישי האחרון היו זריקות אבנים והחלטנו לצאת בהפגנה במוצאי שבת כדי למחות על המצב. לתדהמתנו, כשהגענו למקום, נתקלנו בשוטרי מג"ב שלא אפשרו לנו להפגין ועשו הכל כדי שהציר יהיה פתוח. אפילו נתקלנו באגרסיביות מצד החיילים. אנחנו היום פונים למח"ט ומבקשים להחזיר את הביטחון. אנחנו לא מוכנים לשמוע אמירות הזויות כמו 'אתם בחרתם לגור במקום מסוכן'".

הוא מקווה שראש המועצה הנבחר של בנימין יסייע להם במאבק. "אני בטוח שכשישראל גנץ יכנס לתפקידו אחד הדברים הראשונים שהוא יעשה כמו שהוא הבטיח זה לדפוק על השולחן ולדרוש נורמליזציה, שזה מכל הבחינות כולל את הזכות שלנו לנסוע בבטחה בכביש 456".

מדובר צה"ל נמסר כי "מדי יום לוחמי צה"ל פועלים לאבטחת הצירים ופועלים למעצר פעילי טרור".